اولویت بازرسی ها در ماه مبارک رمضان رصد ویژه نیازهای مردم است


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818611

محمد قاسمی معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت سیستان و بلوچستان گفت: نظارت ویژه بر نیازهای عمومی مردم در ماه مبارک رمضان در اولویت کار بازرسان خاموش استان است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اقدامات ویژه برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه بررسی شد.

وی ادامه داد: افزایش غیرمنطقی قیمت ها غیرقابل قبول است و هرگونه تغییر قیمت توسط بازرسان خاموش رصد می شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: درج همزمان قیمت تولید و مصرف کننده محصولات باید توسط واحدهای تولیدی انجام شود و اصناف ملزم به رعایت قیمت مصرف کننده هستند.

وی افزود: نظارت ها باید به گونه ای باشد که سهم سود تولیدکننده و سود واسطه ها در هزینه مصرف کننده نهایی مشخص شود تا محصول با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی خواهیم بود، بنابراین نظارت ها و بازرسی های تنظیم بازار این محصولات در این ماه مبارک افزایش می یابد.

وی گفت: سامانه 124 هر لحظه گزارش های مردمی را به صورت فعال دریافت می کند و این گزارش ها در اسرع وقت توسط بازرسان بررسی می شود و در صورت تخلف، پرونده مربوطه تشکیل و برای رأی گیری به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت سیستان و بلوچستان در پایان از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده تخلف از واحدهای اقتصادی به ویژه گرانفروشی، فروش مجدد و تقلب در فروش موارد را سامانه 124 گزارش دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید