اولیانوف پس از دیدار با باقری: به فینال خیلی نزدیک هستیم/ امیدوارم این آخرین دور مذاکرات باشد

اولیانوف پس از دیدار با باقری: به فینال خیلی نزدیک هستیم/ امیدوارم این آخرین دور مذاکرات باشد

روز جدید میخائیل اولیانوف روز پنجشنبه پس از دیدار با علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران گفت: امیدوارم این آخرین دور مذاکرات باشد. ما واقعاً به خط پایان نزدیک هستیم و برای رسیدن به یک نتیجه موفق باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی داند برای رسیدن به توافق نهایی چقدر زمان می برد، به ایرنا گفت: مذاکرات تا رسیدن به یک راه حل قابل قبول ادامه خواهد داشت. سپس این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: باید از تعیین ضرب الاجل های مصنوعی برای زمان رسیدن به توافق نهایی خودداری کنیم و در عین حال با سرعت پیش برویم.

دور جدید مذاکرات برای احیای برجام پس از وقفه ای نزدیک به پنج ماهه از پنجشنبه در پایتخت اتریش آغاز شد.

علی باقری کنی که ریاست هیات ایرانی را برعهده دارد ساعاتی پیش وارد اتریش شد و پس از دیدار با میخائیل اولیانوف در ساختمان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به هتل کوبورگ رفت و با انریکه مورا معاون دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد. فعالیت های وزارت خارجه اتحادیه اروپا

وی پیش از آغاز مذاکرات تصریح کرد: ما ایده‌های پیشنهادی خود را از لحاظ شکلی و محتوایی به سایر طرف‌ها ارائه کرده‌ایم تا راه را برای پایان سریع مذاکرات در وین که با هدف اصلاح وضعیت پیچیده و زیان‌بار ناشی از آن است، هموار کنیم. خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا

باقری تصریح کرد: اگر طرف مقابل آمادگی انجام اقدامات مشابه را داشته باشد، ایران آمادگی دارد در مدت زمان کوتاهی به مذاکرات پایان دهد.

ایرنا نوشت: هیأت جمهوری اسلامی ایران با اراده و توان لازم برای دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات حضور دارد و اگر طرف غربی تعصبات کاذب مغایر با مذاکرات حرفه ای را کنار بگذارد و رفتار مسئولانه نشان دهد، توافق می تواند در مهلت های کوتاه به دست می آید. در نهایت به دست می آید.

دیدگاهتان را بنویسید