اولین خرید ریکاردو ساپینتو برای استقلال

اولین خرید ریکاردو ساپینتو برای استقلال

ریکاردو ساپینتو با علم به اینکه کاوه رضایی سال ها در تیم های بلژیکی (شارلوا، بروژ و لوون) حضور دارد و مهاجم خوبی در زمین محسوب می شود، امیرارسلان مطهری را در لیست فروش قرار داد تا جا برای این مهاجم در تیمش باز شود. اما فسخ نشدن قرارداد با باشگاه این بازیکن در نهایت استقلال را مجبور به جذب این بازیکن کرد و کاوه رضایی برای ادامه فوتبال راهی تراکتورسازی شد.

در دوران قرارداد کاوه رضایی با تراکتور، اخبار متعدد و متنوعی منتشر شد. از جمله اینکه این قرارداد سه طرفه است و کاوه رضایی در پنجره زمستانی به اردوی استقلال برمی گردد که در همان زمان گفته شد هیچ بازیکن آزادی کمتر از یک سال نمی تواند با این باشگاه قرارداد ببندد. با این حال طبق اعلام هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل جدید باشگاه تراکتورسازی، مشخص شده است که کاوه رضایی می تواند در صورت اعلام نیاز باشگاه استقلال، قرارداد خود را با تراکتورسازی امضا کند و به آبی پوشان بپیوندد. البته اگر خمس از او استفاده کند، قطعا در بازی پنجشنبه مقابل استقلال خواهد بود.

هوشنگ نصیرزاده که پس از استعفای ابطحاج دوباره برای حضور در فدراسیون وزنه برداری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی شد، درباره وضعیت قرارداد کاوه رضایی با استقلالی ها گفت: او با باشگاه قرارداد دارد. در این قرارداد ادبیاتی وجود دارد که هر یک از طرفین می توانند تعبیر خاصی داشته باشند اما قرارداد باشگاه با کاوه رضایی به گونه ای است که در صورت توافق طرفین می توانند آن را لغو کنند. این قانون همه جا هست. کاوه بازیکن خوب و ارزشمندی است. او مصدوم شده بود. او در یکی دو دیداری که انجام داد نشان داد در سطح تیم ملی است. امیدوارم او به تمریناتی که می خواهد برسد.”

اگر دو بازی غیرمنتظره استقلال مقابل صنعت نفت و مس رفسنجان را در نظر بگیریم. باید بگوییم که استقلال در موقعیت آفرینی یکی از بهترین تیم ها بود اما در موقعیت آفرینی تیم خوبی نبود. این تیم در 14 بازی تنها 15 گل به ثمر رساند که یکی از آنها توسط مدافع حریف به ثمر رسید. اگر بخواهیم گل های پنالتی این تیم را هم در نظر بگیریم، میانگین گلزنی استقلال در طول بازی کمتر از یک گل در هر بازی است و این دلیلی بر این مدعا است که مهاجمان استقلال در استفاده از موقعیت ها در همه چیز عملکرد خوبی نداشتند! بهترین گلزن این تیم یک مدافع است. یاماگا البته در کنار محمد محبی که 4 گل زد. به عنوان مثال مهدی کایدی در 14 هفته گذشته تنها یک گل برای استقلال به ثمر رسانده است که شامل یک بازی سوپرجام و در مجموع 15 بازی بوده است و در چنین شرایطی طبیعی است که ریکاردو ساپینتو یک مهاجم بخواهد و اگر مهاجم بخواهد. کاوه رضایی، این خرید یکی از خریدهای جذاب زمستانی در فصل نقل و انتقالات خواهد بود. به خصوص که استقلال – تراکتور درست بعد از هفته آخر دور حذفی باید در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند. طبق قانون، کاوه رضایی می تواند در پایان هفته پانزدهم تراکتورسازی را ترک کند و در دیدار جام حذفی مقابل تراکتورسازی به میدان برود. به این نکته مهم نیز باید اشاره کرد; پنجره زمستانی استقلال در حال حاضر به دلیل بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی بسته است.

دیدگاهتان را بنویسید