اکثر قربانیان تاج واکسن واکسینه نشده اند / Omicron پنج برابر بیشتر از دلتا مسری است

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790261

رئیس گروه کنترل بیماری‌های واگیر علوم پزشکی خراسان شمالی:

فیضله برزگر گفت: بیشترین میزان مرگ و میر، عوارض و وخامت بیماران مبتلا به سویه Omicron در آفریقای جنوبی به عنوان کانون اصلی شیوع این سویه جدید کووید 19 متعلق به افرادی است که واکسینه نشده اند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فیضله برزگر، رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه نگرانی هایی مبنی بر ناشناخته بودن ویروس جهش یافته omicron وجود دارد، به عصرتراک گفت: این نگرانی ها باعث نگرانی مسئولان شده است. سلامت و مردم.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان، سویه جدید ویروس تاج (omicron) دارای جهش های زیادی است که برخی از آنها بسیار هشداردهنده است و به نظر می رسد با توجه به چرخش سریع این واریانت، از قدرت عفونی بالایی نیز برخوردار باشد. “

این مقام مسئول با اشاره به اینکه Omicron اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، افزود: Omicron نسبت به سویه های قبلی مسری تر است و در استرالیا، بلژیک، بوتسوانا، انگلستان، کانادا، دانمارک، فرانسه و آلمان گزارش شده است. ، ایتالیا و هلند.

وی گفت: سویه آفریقای جنوبی حاوی تعداد زیادی جهش در پروتئین خار است. پروتئینی که نقش کلیدی در ورود ویروس طوقه به سلول های بدن دارد.

برزگر گفت: جهش های ژنتیکی در ویروس کرونا بستگی به این دارد که در کدام قسمت از ویروس رخ دهد و می تواند بر میزان انتقال، عفونت، شدت بیماری و اثربخشی واکسن ها تأثیر بگذارد.

وی گفت: هنوز مشخص نیست که این سویه کرونا تا چه حد بر اثربخشی واکسن‌ها تأثیر می‌گذارد و نیاز به اطلاعات و تحقیقات بیشتری در این زمینه است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی این سویه را هشداردهنده خواند، گفت: ارزیابی شدت این سویه از چند روز تا چند هفته به طول می‌انجامد.

برزگر گفت: افرادی که تاکنون واکسینه نشده اند، بیشترین قربانیان ویروس کرونا هستند. 19 متعلق به واکسینه نشده است.

وی گفت: سویه جدید تاج به نام omicron نگرانی زیادی ایجاد کرده است و چهار تا پنج برابر بیشتر از سویه دلتا مسری است.

رئیس گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: جهشی در سویه جدید روی پروتئین خار رخ داده است که می تواند اثربخشی داروها و واکسن های ضد ویروسی را برای پیشگیری از بیماری های عروق کرونر قلب کاهش دهد.

برزگر با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با سویه جدید ادامه واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است، گفت: از ماسک فاصله اجتماعی و واکسیناسیون را رعایت کنید.

رئیس گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که علائم بالینی کرونا با سایر سویه‌های کرونا چه تفاوتی دارد؟ به گفته یکی از اعضای کمیته علمی ملی تاج، تحقیقات کافی برای اثبات علائم بالینی جدید انجام نشده است و از آنجا که سازمان بهداشت جهانی محتاط است، در واقع این گزینه را به عنوان هشدار دهنده طبقه بندی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید