اکران فیلم خارجی با حضور قیام هند و همت ساداتیان


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1895011

اکران فیلم خوب و ضد امپریالیستی «برخیز، غرش، شعله» در این وضعیت آشفته، تلخ و غم انگیز سینمای تب و تاب کشور، نشان می دهد که با وجود همه سودجویی های برخی کارگردانان و گردانندگان، سینمای کشورمان ، حداقل در نشان دادن جلوه های زندگی وجود دارد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمال ساداتیان تهیه کننده معروف سینما میزان نجات سینمای بیمار و بی‌نقص کشور از رکود و ایجاد تنوع و رونق نسبی در اکران آشفته فیلم‌ها، در یک قدم اول تحسین برانگیز. فیلم خارجی در کنار فیلم‌های تولید شده در سال‌های گذشته در چرخه اکران قرار گرفت، بنابراین می‌تواند باعث چرخش جزئی به بخش مطلوبی از اقتصاد سینما شود.

گرچه نگهبانان به سینما آمدند اکران فیلم های خارجی آنها نگرش مثبتی از خود نشان دادند اما اکران اولین فیلم خارجی برای سینمای هند تماشایی است و از قضا یکی از گیشه ها و تولیدات کلیشه ای پر از رقص و آهنگ های رایج در سینمای هند نیست. بلکه یکی از آثار درخشان، استاندارد و خوش محتوای سینمای تاریخی هند و فیلم اکشن و جذاب برای ذائقه بینندگان و دوستداران فیلم های تاریخی و تاریخی است و در قالب یک ملودرام با بازی و بازی های قابل توجه ساخته شده است. کارگردانی که می تواند پای مخاطب ایرانی را به سالن هایش باز کند و به عاملی موثر در ایجاد تنوع، بهبود وضعیت گیشه و وضعیت سینما و گرداننده و مخاطب سینمای ایران تبدیل شود.

سال‌هاست که تولیدکنندگان سینمای ایران به‌ویژه در بخش خصوصی به دلیل رقابت با فیلم‌های ایرانی و فروش کم یا شکست تولیدات داخلی در برابر اکران فیلم‌های خارجی مقاومت می‌کنند و همچنان برای ورود و اکران فیلم‌های خارجی مشکل دارند.

در چنین شرایطی بود که ساداتیان در میان گروه های مختلف تولید، جسارت به خرج داد و در اقدامی ارزنده سعی کرد در فصل رکود اجباری تولید فیلم به برکت مهارت و سلیقه مدیران سینما به اکران برسد. بهترین قدرت او و جلوگیری از بیگانگی روزافزون تماشاگر. از سینما بودن

اکران فیلم خوب و ضد امپریالیستی «برخیز، غرش، آتش» که داستانی جذاب، دیدنی و جذاب از مبارزات استقلال طلبانه و ملی مردم هند علیه امپریالیسم انگلیس را روایت می کند، قطعاً مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت. تماشاگران سینما ، استقبال تماشاگران و اقبال سینماگران کشور را به میدان خواهد آورد و در این وضعیت آشفته و تلخ و غم انگیز سینمای تب و تاب کشور می تواند نشان دهد که با وجود همه اشتباهات و کج اندیشی ها و خودخواهی ها برخی از کارگردانان و سینماگران، سینمای ما، حداقل در پروجکشن آثار زندگی وجود دارد!

فیلمنامه نویس: جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید