اگر ویروس کرونا در آزمایشگاه تولید شده باشد، سهل انگاری آمریکا قطعی است / ویروس خفاش به عنوان کم خطرترین ویروس طبقه بندی می شود.


ساعت: 15:39
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881164

افشای یک شخصیت علمی درباره رد پای آمریکا در ایجاد کووید-19؛

نویسنده و کارشناس آمریکایی مجله پزشکی «لانست» در مقاله ای با تحلیل منشأ گسترش و جهانی شدن ویروس کرونا می نویسد: مقامات ایالات متحده در حال بررسی نقشی هستند که موسسات تحقیقات علمی ایالات متحده ممکن است ایفا کرده باشند. نقشی در ایجاد شرایط برای اپیدمی این بیماری سرکوب شده است اما اگر واقعاً ویروس کرونا از آزمایشگاه بیرون آمده باشد، تقریباً ایالات متحده مقصر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ “جفری ساکس”، اقتصاددان و نویسنده مشهور جهان و رئیس کمیسیون کووید-19 مجله پزشکی معتبر “لانست” در کنفرانسی که توسط اتاق فکر موسوم به مرکز گیت در اسپانیا برگزار شد، گفت: کووید-19 از طبیعت سرچشمه نمی گیرد، بلکه نتیجه انتشار تصادفی “از آزمایش بیوتکنولوژی آمریکایی به محیط خارجی” بود.


9618e31a 2dad 4abe a433 246790c7584a خبر خاکستری

او می نویسد: در حالی که تمام چین در مورد ظاهر ظاهری 19 منحصر به فرد استکووید- مقامات آمریکایی که در ووهان مقصر هستند، تحقیقات درباره نقشی که موسسات تحقیقاتی ایالات متحده ممکن است در ایجاد شرایط برای شیوع این بیماری داشته باشند، سرکوب کرده‌اند. با این حال، اگر ویروس کرونا واقعاً از یک آزمایشگاه بیرون آمده باشد، تقریباً ایالات متحده مقصر است.

در بخشی دیگر از مقاله «جفری ساکس» آمده است: متاسفانه مقامات آمریکایی در تلاش برای سرکوب این موضوع هستند. در اوایل شیوع، گروه کوچکی از ویروس شناسان، در پاسخ به یک نظرسنجی و پرسش از سوی موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، به مدیران آژانس گفتند که 2SARS-CoV- ممکن است از آزمایشات آزمایشگاهی باشد.


30fe681e 77aa 4429 98bb 3ebf99cbc57b خبر خاکستری

ساکس در بخشی از مقاله خود نوشت: «اگرچه این ویروس دارای خواص غیرعادی است که ویروس شناسان در ایالات متحده سال ها از آن در آزمایشات استفاده می کردند. استفاده از این ویروس اغلب با حمایت مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده انجام می شود.

کارشناس مجله پزشکی Lancet به نتایج تحقیقات دانشمندان چینی اشاره کرد و ادامه داد: نمونه برداری های گسترده توسط مقامات چینی از حیوانات در بازارهای مرطوب ووهان و در طبیعت حتی یک حیوان وحشی مبتلا به ویروس 2 را پیدا کرد.SARS-CoV- بله پیدا نشد با این حال، هیچ نشانه ای از این وجود ندارد NIH سوابق آزمایشگاهی آژانس‌های ایالات متحده، مراکز دانشگاهی و شرکت‌های بیوتکنولوژی درگیر در تحقیق و دستکاری ویروس‌های کرونای مشابه TORS خواسته است

وی تاکید کرد: با توجه به سوالاتی که بی پاسخ مانده است، ما از دولت آمریکا می خواهیم که تحقیقات دو حزبی را انجام دهد. ما هرگز نمی توانیم Origin 2SARS-CoV- بدون باز کردن کتاب‌ها برای آژانس‌های فدرال (از جمله NIH و وزارت دفاع) برای اثبات آن، و برای آن ما آزمایشگاه هایی که آن را نگهداری می کنند، موسسات دانشگاهی که داده های توالی ویروس را ذخیره و بایگانی می کنند و شرکت های بیوتکنولوژی را درک نمی کنیم.


1a20db90 497b 4872 9226 c12deb904b2f خبر خاکستری

ساکس هدف اصلی این تحقیق را روشن کردن حقیقت و طرح یک سوال اساسی می‌داند و می‌نویسد: آیا محققان آمریکایی تحقیقاتی انجام داده‌اند یا به همکاران چینی خود کمک کرده‌اند تا به تحقیق وارد شوند. FCS در یک ویروس مشابه TORS آیا و بنابراین نقش احتمالی در ایجاد پاتوژن هایی که منجر به همه گیری کنونی شده است دارند؟

این محقق در مقاله مذکور در مورد منشا ویروس های مورد بحث، معتقد است که تحقیق در مورد منشاء 19کووید- پایان سرمایه گذاری های مخفی توسط مدار مجتمع بنابراین، این فرآیند باید شفاف باشد و کلیه اطلاعات مربوطه باید برای استفاده محققان علمی مستقل عمومی شود. برای ما واضح است که تلاشی هماهنگ برای سرکوب اطلاعات مربوط به اولین رویدادهای شیوع و جلوگیری از جستجوی شواهد اضافی که به وضوح در ایالات متحده در دسترس است، صورت گرفته است. بنابراین پیشنهاد می کنیم گروهی از محققان مستقل در زمینه های مرتبط تشکیل شود. مشروط بر اینکه این گروه به همه داده‌های مرتبط دسترسی داشته باشد تا در نهایت به کنگره ایالات متحده و مردمی که هنوز در مورد ویروس کرونا سؤال دارند، مشاوره دهد.»

ساکس نوشت: “احتمال زیادی وجود دارد که با نگاه کردن به ایالات متحده بدون انتظار در چین یا کشور دیگری، اطلاعات بیشتری در مورد منشا این ویروس بیاموزیم.” ما بر این باوریم که چنین تحقیقاتی مدت هاست به تاخیر افتاده است. به عنوان مثال، پیشنهاد کمک مالی اتحاد مارس 2018 را در نظر بگیرید EcoHealth EHA)(و محققان موسسه ویروس شناسی ووهان)WIV) و دانشگاه کارولینای شمالی (UNC(به آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده)دارپا) به شرط. در صفحه 11، نامزدها نحوه برنامه ریزی آنها برای تغییر کد ژنتیکی کروناویروس های خفاش برای مشخص کردن دقیق ترین بخش ویروس 2 را توضیح می دهند.SARS-CoV- دارم میام داخل

او معتقد است که «2SARS-CoV-» تنها ویروس از خانواده ویروس های مشابه سارس (ساربکویروس) این است که وجود دارد FCS F. جالب توجه است، فرم خاص FCS که در 2SARS-CoV- این (هشت اسید آمینه کدگذاری شده توسط 24 نوکلئوتید) با یک کانال سدیم انسانی مشترک است که در آزمایشگاه های آمریکایی مورد مطالعه قرار گرفته است.


716863f3 d1d7 46f6 94b4 dd8b7d829c91 خبر خاکستری

در چکیده محقق پزشکی این مقاله آمده است: قبل از FCS آنقدر به عنوان محرک انتقال پذیری و بیماری زایی شناخته شده بود که گروهی از دانشمندان آمریکایی در سال 2018 پیشنهادی را به دولت ایالات متحده ارائه کردند تا تأثیر بگذارد. FCS در ویروس ها TORS برای مطالعه آنچه در ساختار بدن خفاش ها وجود دارد. اگرچه مدتی است که خطرات این نوع کارها برجسته شده است. اما ویروس های خفاش به نوعی در دسته ویروس های کم خطر طبقه بندی می شوند. بنابراین، بر اساس این نظریه، خفاش ها از دستورالعمل برای افزایش عملکرد NIH مستثنی شده و در نتیجه آزمایش های ارائه شده توسط NIH سطح ایمنی ناکافی 2BSL- آن را ممکن کرد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید