ایجاد 500 هزار شغل برای مددجویان ستاد در سال 1401/58 هزار خانوار با طرح های اشتغال زایی به خودکفایی رسید.


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839732

مرتضی بهتیاری با اشاره به اینکه رسیدگی به محرومان و مستضعفان یکی از وظایف کمیته امداد است، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کمیته امداد موظف به ایجاد 500 هزار شغل برای جامعه هدف است. سال.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید مرتضی بختیاری صبح امروز در جلسه شورای غروب مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران با تجلیل از عملکرد کمیته امداد استان و تجلیل از نام 10 هزار و 400 شهید روحانی دفاع از استان اظهار داشت: : 445 میلیارد و 971 میلیون تن نقد و بدون پول.
رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به سابقه نوع دوستی مردم مازندران افزود: 80 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۱۸ کودک بی سرپرست و ۹ هزار و ۷۰۰ کودک مشمول طرح محسنین نیز در استان مورد حمایت قرار گرفتند، گفت: این افراد از حمایت مادی و معنوی بیش از ۵۱ هزار حامی برخوردار بودند.
بختیاری با بیان اینکه حامیان استان 67 میلیارد تن به ایتام و خیرین کمک کرده اند، افزود: کمک های خیرین بلافاصله به حساب ایتام واریز می شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه توانمندسازی ارباب رجوع رسالت اصلی کمیته امداد است، افزود: امسال قرار است ۱۶ هزار و ۳۷۵ شغل در استان ایجاد شود و برای این مهم ۸۰۰ میلیارد تن اشتغال در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته حمایت افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کمیته حمایت موظف است در سال جاری 500 هزار شغل برای جامعه هدف ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری همه بخش‌های خدماتی به‌ویژه صنایع بزرگ هستیم، سال گذشته ۵۸ هزار خانوار با طرح‌های اشتغال به خودکفایی رسیدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بر لزوم برنامه ریزی برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تاکید کرد.
آیت الله محمد باکر محمدی لائینی گفت: باید از نیروهایی با تفکر جهادی و انقلابی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: برخی نهادها از افرادی استفاده می کنند که همسو با ارزش ها نیستند و نیروهای انقلاب رها شده اند.
امام جمعه ساری با اشاره به ماموریت های مهم کمیته امداد و اینکه سیاست ها باید در جهت فقر باشد، افزود: هر چه کمیته امداد در مرحله ترغیب و اشتغال گام بردارد به اهداف نزدیکتر می شود. “
محمدی لائینی بر ضرورت خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته مددکاری و نیازمندان تاکید کرد و گفت: بارها دیده شده که اعطای تسهیلات و برداشتن حمایت ها به اهداف خود نرسیده است. “

امام جمعه ساری یادآور شد: باید به فکر خودکفایی مشتری باشیم و انتظار نداریم در مازندران افراد فقیر و دارای مواهب طبیعی وجود داشته باشند چرا که این موضوع زیبایی نیست.

وی فقر را ناشی از ناکارآمدی مسئولان در حوزه های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و منابع طبیعی دانست و گفت: مستعدترین استان کشور اقشار فقیر زیادی دارد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران نیز گفت: پارسال 75 میلیارد تن زکات در استان جمع آوری شد.

حجت الاسلام بشیرعلیشاه گفت: 99 درصد از زکات جمع آوری شده در حوزه حمایتی صرف ارباب رجوع شد و در سال گذشته 52 هزار و 420 فقره در حوزه های جهیزیه، درمان مسکن، امرار معاش حوزه زکات هزینه شد.

وی افزود: کمیته امداد در نظر دارد با توجه به اعتمادی که به استان کرده است، زکات جمع آوری و خیران را برای کمک به نیازمندان هدایت کند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: 2000 شورای زکات در استان وجود دارد و خیران در این زمینه با کمیته امداد همکاری می کنند.

وی گفت: در حال ساخت 1300 مسکن برای مددجویان هستیم و تلاش می کنیم با کمک خیران واحدهای مسکونی آماده و به دست مددجویان برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران ادامه داد: بیشترین زکات جمع آوری شده در استان مستحب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید