ایران به حمایت از مردم و دولت سوریه ادامه می دهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رژیم اسرائیل تا زمانی که شورای امنیت سکوت اختیار کند، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ادامه دارد.

وی افزود: اشغال طولانی مدت بلندی های جولان سوریه توسط رژیم اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران و همچنین نقض متعدد حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از جمله حملات اخیر به اهداف و زیرساخت های غیرنظامی و غیرنظامی به ویژه حملات تروریستی به دمشق بین المللی. فرودگاه.» محکوم می کند.

به گزارش تخت روانچی، این اقدامات شرورانه و تروریستی رژیم اسرائیل ناقض قوانین بین المللی، حقوق بشردوستانه بین المللی و حاکمیت سوریه و تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه است.

نماینده دائم ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حق قانونی سوریه برای دفاع از خود را بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل به رسمیت می شناسد.

وی گفت: ما از شورای امنیت می خواهیم که استانداردهای دوگانه خود را کنار بگذارد، تجاوزات اسرائیل را به صراحت محکوم کند و رژیم شورشی را به خاطر تجاوزات و فعالیت های بدخواهانه خود پاسخگو بداند.

نماینده دائم کشورمان در سخنانی به وضعیت و توسعه سوریه نیز اشاره کرد و گفت: 11 سال درگیری، تجاوز، اشغال و تروریسم مردم سوریه را با مشکلات بزرگی مواجه کرده است. این وضعیت با اعمال تحریم های یکجانبه علیه مردم سوریه تشدید شده است که اجرای قطعنامه 2585 شورای امنیت و ارائه خدمات اساسی و اجرای فوری پروژه های بازسازی و بازسازی را با مشکل مواجه کرده و در نتیجه بازسازی سوریه را با مشکل مواجه کرده است. تلاش ها.

وی ادامه داد: تحریم ها علیه سوریه حتی ارسال کمک های بشردوستانه را از طرق مختلف مختل کرده و بازگشت آوارگان و آوارگان به سوریه را به تاخیر انداخته است. علاوه بر این، اقدامات غیرقانونی دولت سوریه برای دستیابی به ثبات اقتصادی و اجتماعی و بهبود شرایط زندگی مردم سوریه تضعیف شده است.

سفیر کشورمان با اشاره به گزارش های سازمان ملل گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، 14.6 میلیون نفر در سال 2022 به کمک های بشردوستانه نیاز خواهند داشت که نسبت به سال 2021 یک میلیون و 200 هزار نفر بیشتر است. خدمات اساسی مانند آب، برق و مراقبت های بهداشتی رو به کاهش است. با توجه به شرایط دشوار سوریه، ارائه کمک های بشردوستانه ضروری است و نباید اجازه داد که شرایط سیاسی مانع از رسیدن کمک های بشردوستانه به افراد نیازمند شود. با این حال، این اقدامات باید با احترام کامل به حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت ملی سوریه انجام شود.

نماینده دائم ایران با اشاره به نشست سه جانبه اخیر نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه، گفت: آنها بر رفع موانع و افزایش کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌ها در سراسر کشور بدون تبعیض تاکید کردند. سیاسی شدن یا برخی پیش نیازها. نمایندگان همچنین تحریم های یکجانبه ای را که ناقض قوانین بین المللی، حقوق بشردوستانه بین المللی و منشور ملل متحد است، محکوم کردند و با هرگونه اقدام تبعیض آمیز، مانند استثنائات برای برخی مناطق که می تواند منجر به فروپاشی برنامه های جدایی طلبانه شود، مخالفت کردند. می گفتند کشور باشد.

سفیر ایران بر تسهیل بازگشت امن، صادقانه و داوطلبانه آوارگان و آوارگان سوری ضمن احترام به حق بازگشت آنها تاکید کرد و از فرمان عفو ​​رئیس جمهور سوریه قدردانی کرد و گفت: این تصمیم نشان دهنده رویکرد سازنده دولت سوریه است. “

وی همچنین بر نقش مهم کمیته قانون اساسی در تسهیل حل و فصل سیاسی مناقشه سوریه و تلاش‌های فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای تسهیل برگزاری دور هشتم کمیته قانون اساسی سوریه تاکید کرد و اعلام کرد: جلسه در 25-29 جولای برگزار خواهد شد.

سفیر ایران در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به حمایت از مردم و دولت سوریه در تلاش‌هایشان برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید