ایران به یک قدرت بلامنازع منطقه ای تبدیل شده است

ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802914

رئیس مرکز آینده پژوهی جهان اسلام گفت: ایران در آستانه قرن پانزدهم هجری قمری و جشن پیروزی انقلاب به یک قدرت بلامنازع منطقه ای تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار رحیم صفوی در افتتاحیه همایش ملی ایران و همسایگان که صبح امروز (دوشنبه، 4 بهمن) در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: این همایش ترکیبی از اساتید دانشگاه و دیدگاه های مربوط به محله است. وی افزود: در این همایش علمی – کاربردی نمایندگان قوه مجریه از وزارتخانه های مختلف شرکت کردند و امیدواریم کمک شایانی به عبور از شرایط موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب کند.

وی افزود: دوران جدیدی در حیات سیاست خارجی ایران آغاز شده است. سیاست همکاری با شرق و توسعه همه جانبه با چین و روسیه، دشمنان غربی، رقبای منطقه ای و برخی داخلی را غافلگیر و غیرفعال کرده است.

رئیس مرکز آینده پژوهی جهان اسلام ادامه داد: ایران در آستانه قرن پانزدهم هجری قمری و جشن پیروزی انقلاب به یک قدرت بلامنازع منطقه ای تبدیل شد.

وی ادامه داد: مفهوم نظری و سیاست همسایگی ایران این است که می‌خواهیم راهبردهای سیاسی، اقتصادی، امنیتی، گردشگری، دانشگاهی و محیط‌زیست خود را با هر 15 کشور همسایه طی 20 سال آینده ترسیم کنیم.

وی گفت: هدف ما دستیابی به تفاهم و منافع مشترک، دستیابی به توسعه پایدار و مقابله با تهدیدات است.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید