ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در زمینه ساخت و ساز است/ سازه ها باید بر اساس استاندارد باشد


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919700

رئیس شورای شهر تهران گفت: ایران کشوری زلزله خیز و جزو 10 کشور اول دنیا از نظر زلزله است و ساخت و ساز ما باید بر اساس استاندارد باشد تا با مشکلات زیادی مواجه نشویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در یکصد و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز امنیت ملی گفت: در تهران و سایر شهرهای کشور شاهد فروریختن ساختمان هایی در حین ساخت و ساز بودیم.

وی ادامه داد: ایران کشوری زلزله خیز و جزو 10 کشور اول دنیا از نظر لرزه خیزی است و سازه های ما باید بر اساس استاندارد باشد تا با مشکلات متعدد مواجه نشویم.

چمران با بیان اینکه طبق پیش بینی ها تهران 3 گسل دارد، گفت: با بررسی های انجام شده و مثال های ارائه شده باید آماده باشیم تا مشکلی پیش نیاید چرا که اگر زلزله ای در تهران اتفاق بیفتد و با وجود ترافیک سنگین و خیابان های کم عرض، وجود دارد. یک فاجعه تاریخی بزرگ خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در زلزله بم مشاهده کردیم که مسجد جامع که چند قرن پیش ساخته شده، سالم مانده اما ساختمان های جدید فروریخته است.

وی گفت: در صورت ایمن سازی ساختمان ها از بسیاری از حوادث جلوگیری می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قیمت ارز کشور تصریح کرد: دلار تبلیغاتی و هیجانی در حال رشد است و این باید محدود شود. ما در کشورهای همسایه چنین چیزی را نمی بینیم. با این قیمت نه تنها خریدهای خارجی، بلکه با مشکلات و هزینه های داخلی نیز با مشکل مواجه هستیم.

چمران ضمن تسلیت به خانواده مرحوم عباس شیبانی گفت: ایشان فردی نجیب، پاک، قانع و انقلابی بودند و از دانشگاه در خدمت ایشان بودم و سخنرانی ایشان در سال 1390 در دانشگاه تهران را هرگز فراموش نمی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید