ایران در برخی از رشته های ورزشی یکی از قدرت های جهان است

ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793359

سفر رئیس کمیته ملی المپیک ایران به عراق برای امضای تفاهم نامه همکاری ورزشی؛

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: عراق خانه ماست، آرزوهای قلبی ما اینجاست و ایران خانه شماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان که برای امضای تفاهم نامه ورزشی بین دو کشور به عراق سفر کرده است، پس از بازدید از برخی اماکن ورزشی با رعد حمودی رئیس کمیته ملی المپیک این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رعد حمودی، رئیس کمیته ملی المپیک عراق نیز در این دیدار با تشکر از صالحی امیری و هیئت همراه به کشورش برای پذیرش این دعوت گفت: ما دو کشور دوست و برادر هستیم که می‌توانیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم تا شاهد رشد باشیم. از ورزش در هر دو طرف باشید. امیدوارم کمیته های ملی المپیک دو کشور تمام تلاش خود را برای اجرای بندها و مفاد تفاهم نامه به کار گیرند.

وی افزود: ایران در برخی از رشته های ورزشی یکی از قدرت های جهان است و می تواند کمک شایانی به توسعه و ارتقای ورزش عراق داشته باشد و تبادل مربی و اردوهای مشترک تاثیر زیادی در این زمینه دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: عراق دوست و برادر ماست و آقای حمودی به عنوان یک برادر عزیز و محترم بسیار دلسوزانه برای رشد ورزش عراق و این عشق و علاقه به رشد ورزش تلاش می کند. دیدار با دولت حمودی باعث شد که ما بیش از پیش به حمایت و همکاری در بسیاری از رشته های ورزشی فکر کنیم.

وی افزود: شب گذشته کاراته کشورمان در ازبکستان نایب قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا شد و اخیرا نیز نایب قهرمان وزنه برداری جهان شد. کشتی ما هم جایگاه جهانی و المپیکی دارد که البته روابط بسیار خوبی با فدراسیون عراق دارد و هم اکنون در بغداد هستند تا اردوی مشترک برپا کنند.

وی ادامه داد: رشته های تیراندازی، والیبال و بسکتبال ما مانند بسیاری از رشته های دیگر پتانسیل کمک و همراهی با ورزش عراق را دارد.هدف از حضور ما در اینجا آشنایی با فرصت های شما برای دیدن تاثیر این مشارکت به یاری خداوند بود. و همکاری در بازی های آسیایی و کشورهای اسلامی.

صالحی امیری افزود: علاوه بر حضور موفق در بازی های آسیایی هانگزو و کشورهای اسلامی، برای چهارمین آسیا هدف گذاری کرده ایم. همچنین برای المپیک 2024 پاریس پرش خوبی طراحی کرده ایم و از امروز بدون هیچ ملاحظه ای آماده همکاری با ورزش عراق هستیم.»

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اینجا (عراق) خانه ماست. آرزوهای قلبی ما اینجاست و ایران خانه شماست. ورزش باعث صمیمیت و برادری می شود و در صورت آمادگی می توانیم طی یکی دو ماه آینده پذیرای مسئولان ورزش عراق، کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های شما باشیم تا تبادل فنی دو طرفه بین رشته ها انجام شود.

صالحی امیری گفت: از ماه آینده برای اجرای تفاهم نامه ورزشی بین دو کشور و به درخواست فدراسیون های ورزشی آماده هر نوع همکاری هستیم، به ویژه اینکه با حجاب ورزشکاران عراقی امکان برگزاری جلسات و اردوهای مشترک برای تیم های ملی بانوان فراهم شده است. “.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان افزود: همچنین دوره های آموزشی ویژه ای در آکادمی ملی المپیک داریم که اخیرا به یکی از 12 آکادمی برتر دنیا تبدیل شده است و می توانیم دوره های مختلفی را برای مدیریت ورزشی پیشرفته ارائه دهیم. ، مربیگری پیشرفته و دوره های علمی و تئوری پیشرفته برای سرپرستان و مدیران ورزشی «نظر بهترین اساتید را برای شما حفظ خواهیم کرد.

51d330dd 46d5 4435 a71d a6932a3e73ec خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید