ایران رقیب مسلط اسرائیل در فضای الکترونیکی است


زمان: 01:31
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879411

مدیرکل دفتر ملی اینترنت رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با اذعان به توانایی جمهوری اسلامی در فضای الکترونیکی، ایران را رقیب غالب اسرائیل در دنیای الکترونیک دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گابی پروتنوی، مدیرکل دفتر ملی اینترنت رژیم صهیونیستی در کنفرانس هفته اینترنت در تل گفت: ما فقط یک دشمن ایدئولوژیک و رسمی نداریم، از یک سو ایران رقیب غالب ما در اینترنت و در کنار آن است. آویو دانشگاه. حزب الله لبنان و حماس هستند که ما آنها را مشاهده می کنیم و می دانیم که چگونه رفتار می کنند.

وی بدون اشاره به مشکلات عدیده ای که بخش سایبری رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر تجربه کرده است، مدعی شده است که سازمان تحت حاکمیت وی در یک سال گذشته 1500 حمله را متوقف کرده است.

در همین راستا، پورتنوی گفت، اسرائیل یک گنبد الکترونیکی ملی برای مقابله با حملات سایبری ایجاد کرده است که سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین را برای مقابله با موشک‌های حمله شبیه‌سازی می‌کند.

وی افزود: این گنبد الکترونیکی با معرفی سازوکارهای جدید در فضای سایبری سطح امنیت ملی سایبری اسرائیل را افزایش داده و از آسیب های ناشی از حملات سایبری جلوگیری می کند.

این مقام صهیونیست همچنین مدعی است که گنبد آهنین الکترونیک نیز ابزار و خدماتی برای افزایش امنیت منابع مالی در اسرائیل ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: حملات سایبری را نمی توان به تنهایی انجام داد، ما باید در سراسر اسرائیل از دستگاه های امنیتی گرفته تا دولت، دانشگاه ها و بخش خصوصی و در سراسر جهان شریک داشته باشیم.

هفته اینترنت یک رویداد سالانه امنیت سایبری است که هر ساله در دانشگاه تل آویو برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید