ایمنی مواد غذایی و کالاهای مصرفی خط قرمز دستگاه قضایی کشور است


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896666

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان نیز بر لزوم تامین ایمنی کالاها و محموله های وارداتی تاکید کرد و گفت: ایمنی مواد غذایی و مواد مصرفی خط قرمز دستگاه قضایی کشور و استان است و نخواهیم کرد. هر کسی را در این زمینه تحمل کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، علیرضا احمدی منش به منظور بررسی آخرین وضعیت کالاهای ضروری انبار شده در انبارهای شهید رجایی بندرعباس از این مجتمع بندری بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در ترخیص و حمل این کالاها صادر کرد. تمام نقاط کشور

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در این بازدید اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار داخلی و کاهش هزینه های حضور کشتی ها در بنادر، یعنی. هزینه های تخلیه با هماهنگی دادستانی استان هرمزگان بین نهادهای نظارتی و متولیان امور واردات و صادرات از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرک، اداره کل استاندارد، سازمان غذا و دارو و استانداری سازمان غله دستور داد علاوه بر آزادسازی 30 هزار تن برنج وارداتی، کشتی حامل 70 هزار تن گندم روسیه نیز به سرعت در بندر شهید رجایی پهلو گرفت و بندرعباس پهلو گرفت و محموله آن تخلیه شد.

وی همچنین با بیان اینکه اقدامات لازم برای حمل و نقل کامل این کالاهای وارداتی انجام شده است، تصریح کرد: دستورات ویژه ای برای ترخیص فوری این محموله های بزرگ و بارگیری و ارسال آنها به تمام نقاط کشور صادر شده است و مقامات مسئول می باشند. لازم است اقدامات فوری در این زمینه انجام شود.

احمدی منش همچنین بر لزوم تامین ایمنی کالاها و محموله های وارداتی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ایمنی مواد غذایی و کالاهای مصرفی خط قرمز دستگاه قضایی کشور و استان است و در این زمینه هیچکس را تحمل نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: به متولیان این حوزه تاکید شده است که ابتدا باید تناسب اندام تمامی کالاهای مصرفی و وارداتی سنجیده شود و با فراهم شدن شرایط لازم ترخیص انجام شود.

دادستان مرکز استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: به قاضی ویژه بنادر و گمرکات استان دستور داده شد تا کارگروهی متشکل از دستگاه های خدمات رسان در این حوزه تشکیل شود تا اقدامات لازم برای تصمیم گیری در خصوص کلیه اقدامات انجام شود. نمونه ها به صورت یکپارچه و توسط اعضای این کارگروه مورد پذیرش قرار گرفته و اقدامات لازم برای کاهش هزینه های دموراژ و تست برای تسریع در ترخیص کالاهای وارداتی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید