اینستاگرام فیلتر نمی شود/ طرح مدیریت فضای مجازی به دنبال فیلترینگ نیست


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810918

رضایی گفت: سیستم رگولاتوری فضای مجازی به دنبال فیلترینگ یا محدودیت در فضای مجازی و سرعت اینترنت نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی درباره طرح تنظیم فضای مجازی گفت: این طرح با توجه به خلاء قانونی که در فضای مجازی وجود دارد در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

رضایی افزود: این طرح سال ها پیش در کشور تدوین شد که در ابتدا طرح حمایت از کاربران فضای مجازی نام داشت و سپس با توجه به تغییراتی به طرح ساماندهی فضای مجازی تغییر نام داد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مهمی که در رابطه با این طرح باید به آن اشاره شود این است که کلیات طرح به تازگی تصویب شده است و سپس این طرح در دادگاه باید تجزیه شود و در وهله اول قرار دارد. “

وی خاطرنشان کرد: این طرح مشتمل بر 18 ماده است که قسمت اول متن این طرح به اصطلاحات و تعاریف اشاره دارد و قسمت دوم شرح وظایف است که در ادامه می آید.

رضایی گفت: بخش دیگر این طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: بخش دیگر این طرح به این موضوع می پردازد که هیچکس حق ندارد بی جهت حساب شخصی را مسدود کند و بر اساس این قانون هیچکس حق مسدود کردن صفحات مجازی کاربران را نخواهد داشت.

فیلتر کردن کار نمی کند

وی گفت: سامانه تنظیم مقررات فضای مجازی به هیچ وجه به دنبال فیلترینگ یا محدودیت در فضای مجازی و سرعت اینترنت نیست.

رضایی گفت: در هیچ جای این طرح از کلمه انسداد، بستن و انسداد استفاده نشده است و حداکثر جریمه در نظر گرفته شده در این طرح برای ارائه دهندگان فضای مجازی است که به درستی مسئولیت حقوق مصرف کننده را بر عهده دارند.

وی گفت: فضای مجازی اکنون مانند چهارراهی است که نه چراغ راهنمایی، نه خط، نه تابلو و نه کارمندی برای تنظیم ترافیک وجود دارد که مشکلات زیادی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند. یک چهارراه خواهد بود.

وی افزود: اکنون فضای مجازی اینگونه است. برای اینکه کاربران با اطمینان بیشتری از این پلتفرم استفاده کنند، باید برای این چهار تقاطع چراغ راهنمایی راه اندازی کنیم، مثلاً خط کشی کنیم و یک کارمند را در آنجا قرار دهیم تا قوانین را کنترل کند تا کسی مشکلی ایجاد نکند.

رضایی گفت: این طرح با هدف ساماندهی فضای مجازی کشور است و باید سال ها پیش در کشور اتفاق می افتاد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کشورهای دنیا مانند کشورهای اروپایی و آمریکا این قوانین را تصویب کرده اند و این بسیار سختگیرانه تر از آن چیزی است که در طرح نظام تنظیمی بیان کرده ایم.
وی گفت: ما نماینده کاربران فضای مجازی هستیم، چگونه می توانیم این فضا به خصوص اینستاگرام را که من از آن استفاده می کنم مسدود کنیم؟

رضایی تاکید کرد: به مردم این اطمینان را می دهم که از حقوق آنها در فضای مجازی صیانت خواهم کرد.

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید