انیمیشن جدید پیکسار به اولین فیلم سال 2024 تبدیل شد که در گیشه جهانی به یک میلیارد دلار رسید.
به گزارش خبرگزاری موج
به گزارش ورایتی، «Inside Out 2» محصول جدید دیزنی و پیکسار با شادی و اضطرابی که دوباره به ذهن رایلی نوجوان بازگردانده بود، بدون ایجاد فضایی از اضطراب توانست فروش خوبی داشته باشد.
این انیمیشن با صدای امی پولر در نقش شادی و مایا هاوک در نقش اضطراب، فیلمی پر از احساسات و اولین فیلم سال است که در گیشه های جهانی میلیاردی فروخته است.
پس از 19 روز اکران، دنباله Inside Out در آمریکای شمالی 469.3 میلیون دلار و در سطح بین المللی 545.5 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 1.015 میلیارد دلار رساند. پیش از این تنها 10 فیلم انیمیشن به باشگاه میلیاردرها پیوسته بودند که 8 تای آن متعلق به دیزنی بود. البته این عنوان سریع ترین انیمیشنی شد که به این جایگاه رسید.
این فیلم که در 14 ژوئن در سینماها اکران شد، با 151 میلیون دلار فراتر از انتظارات، از فیلم Dune 2 نیز پیشی گرفت که با 711 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم تا به امروز بود و همچنین این فیلم اولین فیلم سال است پس از افتتاحیه 162 میلیون دلاری تابستان گذشته “باربی” که کار خود را با فروش بیش از 100 میلیون دلار آغاز کرد. «Inside Out 2» اکنون برای سومین آخر هفته همچنان در صدر باکس آفیس قرار دارد.
این موفقیت نشانه تشویق تماشاگران سینما و همچنین پیروزی برای پیکسار است که در سال های اخیر فروش خوبی نداشته است. پیت داکتر، مدیر اجرایی پیکسار، که از سال 2015 فیلم Inside Out را کارگردانی کرد، معتقد است دوران کووید-19، که مخاطبان را برای تماشای فیلم در خانه نگه داشته است، عاملی برای اجرای ضعیف “Lightyear” و “E” از سال 2023 بوده است.
عوامل متعددی در موفقیت Inside Out نقش داشتند، از جمله موفقیت فیلم اصلی در سال 2015 که 859 میلیون دلار درآمد و تبلیغات شفاهی چشمگیر داشت. فیلم جدید تقریباً 10 سال پس از ماجراجویی فیلم اول در مورد احساسات درونی – از جمله شادی (امی پولر)، غم (فیلیس اسمیت) و خشم (لوئیس بلک) – دختر جوانی به نام رایلی به نمایش در می آید. دنباله اولین تجربه کاری کلسی مان رایلی نوجوانی را دنبال می کند که در یک کمپ تابستانی هاکی احساسات جدیدی از جمله اضطراب (مایا هاوک)، حسادت (ایوو آدبیری)، خجالت (پل والتر هاوزر) و نوستالژی (جان اسکوئیب) را کشف می کند.