این تسلیت توسط وزیر فرهنگ و رئیس صدا و سیما صورت گرفت


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843877

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی را تسلیت گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می‌گردیم

خبر درگذشت ناگهانی روحانی وارسته و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام فقید و مقام معظم رهبری فقید حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمود دویی موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

آن مرحوم که از نخستین روزهای انقلاب اسلامی از هیچ کوششی برای همراهی مقتدای خود با ساده زیستی و مردمی بودن خود دریغ نمی کرد، یادگار ارزشمند روزهای سخت ملت بزرگ ایران در برابر سلطنت پهلوی و سالگرد قیام و نهضت آفرین بود. ایران در 15 خرداد از چشم این عالم فانی غافل شد و به امام شهدا پیوست.

آقای دعایی با بیش از 4 دهه مسئولیت در روزنامه اطلاعات و 6 دوره حضور در مجلس شورای اسلامی از چهره های مطرح و شناخته شده رسانه ای و سیاسی بود که غیبت وی باعث تاسف بود.

اینجانب فقدان این بزرگوار و با فضیلت را در پیشگاه رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده محترمشان و فرزندان گرامی ایشان، اهالی محترم فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه همکاران موسسه اطلاعات صمیمانه تسلیت می گویم.

از خداوند متعال برای این مسافر عزیز رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر جمیل مسئلت دارم.


رئیس رسانه ملی درگذشت حجت الاسلام سید محمود دویی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت پیمان جبلی آمده است:

“لبخند تو

رحلت حضرت حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، یار دیرین امام خمینی (ره) و از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی، تأثیرگذار بود. پیرمرد اصحاب رسانه که مفتخر به جهادی سرافراز عرصه فرهنگ و هنر بود، همواره افتخار همراهی با نهضت امام و انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب را داشت و تاریخ را به یاد می آورد. انقلاب ما با اشتیاق و آگاهی. پیوند او با انقلاب اسلامی به گونه ای بود که گویی دست تقدیر الهی تصمیم گرفته بود در سالگرد قیام خونین 15 خرداد از دنیا برود.

اینجانب درگذشت این دوست قدیمی و روحانی ارجمند را به همکاران ایشان در موسسه اطلاعات و روزنامه و همه اصحاب مطبوعات و رسانه ها بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال مغفرت برای آن مرحوم مسئلت دارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید