این توییت یک سخنگوی دولت بود، نه یک بیانیه. ممنوعیتی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه وجود نداشت/ لیگ فصل آینده از 15 مرداد آغاز می شود


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839710

خود کامرانی فر از تصمیم به بازی رو در رو خبر داد

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: سخنان سخنگوی دولت اطلاع رسانی است نه ابلاغیه؛ هیچ ممنوعیتی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه وجود نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: با توجه به اظهارات حسن کامرانی فر مبنی بر اینکه گل در خانه حریف ملاک تعیین تیم قهرمان نیست، در صورت مساوی بودن امتیازات، اعضای تیم فوتبال استقلال پس از بازی با فولاد، تماس گرفت وی گفت: بعد از این بازی استقلال با من تماس نگرفت زیرا بیانیه رسمی قبل از بازی را در سایت سازمان لیگ منتشر کردیم. در مورد موضوعی که بین من و کامرانی فر مطرح شد باید حرفی بزنم تا بحث تمام شود. کامرانی فر یکی از صادق ترین، چالش برانگیزترین و با اخلاق ترین افرادی است که در فوتبال ما کار می کند.

وی افزود: خودش بحث بازی را در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رودررو کرد و تصویب کرد. مدل اطلاع رسانی و سوء تفاهمی که در سوالات به وجود آمد باعث شد مردم فکر کنند بین سازمان لیگ و کامرانی فر تفاوت وجود دارد. پروژه حضوری در آبان ماه سال گذشته به باشگاه ها ابلاغ شد و خود فدراسیون نیز موافقت خود را به هیئت مدیره باشگاه ها اعلام کرد. تاییدیه ها ممکن است در امور روزمره باشگاه ها جدی گرفته نشود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ادامه داد: مطمئنم فدراسیون فوتبال این موضوع را به هیئت های فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرده است. 2-3 ماه بعد از این اتفاق سازمان لیگ برای باشگاه ها ابلاغیه ای ارسال کرد. بعد از اینکه باشگاه ها نحوه اجرای این مصوبه را پرسیدند، روش اجرا را برایشان ارسال کردیم. گاهی رسانه ها چالش ایجاد می کنند و می گویند صحبت های کامرانی فر با سخنان سهیل مهدی مغایرت دارد.

مهدی با توجه به اینکه این موضوع ربطی به رسانه ها ندارد و باشگاه ها اعتراض کردند، گفت: در این زمینه مطالبی ایجاد شد. نمی دانم چه کسی این شماره را اول منتشر کرده است، اما با کامرانی فر هیچ اختلافی نداریم. او رئیس و دبیرکل ما در فدراسیون فوتبال است. خود ایشان قطعنامه را اعلام کردند. شاید در نوع بازجویی توسط کامرانی سوء تفاهم شده است، چون خودش از صفر تا صد کار کرده و دستور داده است.

وی افزود: بحث باید به همین جا ختم شود زیرا شأن و شخصیت کامرانی فر و خدماتش به فوتبال مثال زدنی است.او عزیزی است. در زمان داوری کامرانی در کنار او بودم و خیلی با هم سفر کردیم. اگر می خواهید با کسی ملاقات کنید، باید با او سفر کنید. با کامرانی فر که به فوتبال اختصاص دارد آشنا شدم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در توییت سخنگوی دولت درباره حضور تماشاگران در سه هفته پایانی لیگ برتر توضیح داد: از زمان حضور تماشاگران در ورزشگاه، مصوبات و دستورالعمل‌ها تا به امروز تغییر نکرده است. به ما و همه رشته های ورزشی طی مصوبه ای از وزارت کشور با همکاری ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت اعلام شد که حضورشان در سکوها باید با استانداردها، پروتکل های بهداشتی، سقف 30 درصد و فروش الکترونیک باشد. بلیط ها

مهدی خاطرنشان کرد: همه این مسائل طبق دستورالعمل گزارش شده است. شاید به دلیل هیجانات ورود به ورزشگاه پس از دو سال، مشکلات زیرساختی ورزشگاه ها و تقاضای بیش از حد بلیت، این دستورالعمل ها رعایت نشد. تاج در شرایط خوبی است و سفیران سلامت ما سخت کار می کنند. باید از آنها تشکر کنیم. اما این ویروس هنوز وجود دارد و نباید آن را بدیهی انگاشت. باید پروتکل ها را رعایت کنیم و دو دوز واکسن تزریق کنیم. در غیر این صورت هیچکس اجازه ورود به ورزشگاه را ندارد.

وی افزود: از صحبت های ما به این نتیجه رسید که غیبت تماشاگران اعلام شده است اما گفتیم تماشاگران با این قوانین به ورزشگاه بیایند. ما چیزها را روشن کردیم، اما همه آنها از روی سوءظن با من دوست شدند. شاید شبهات و قضاوت ها متفاوت باشد. مجددا بر دستورالعمل ها تاکید شد. به گفته سخنگوی دولت، حضور تماشاگران در ورزشگاه ها عملیاتی است اما باید همان پروتکل ها رعایت شود. بهادری جهرمی در توییتر صحبت می کند، اما اینجا یک فضای اطلاع رسانی است نه یک فضای اطلاع رسانی.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: در گذشته تذکرات و دستوراتی از این نزدیکان دریافت کرده و انجام داده ایم. سخنگوی دولت گفت که تماشاگران همچنان می توانند برای رفع نگرانی ها در ورزشگاه حضور داشته باشند، اما دستورالعمل ها همچنان پابرجاست. شورای تامین استان باید بر این موضوع نظارت کند.

مهدی در خصوص نارضایتی هواداران از قیمت بلیت مسابقات و اینکه با وجود بلیت فروشی در دست باشگاه ها، سازمان لیگ نمی تواند وارد این موضوع شود، گفت: یعنی فعالیت و کار سازنده ای که باید انجام شود. برای باشگاه درآمد داشته باشد. سقف یا کف قیمت به خود باشگاه ها برمی گردد. با توجه به اقلیم جغرافیایی، اقتصاد منطقه و هواداران و همچنین کیفیت رقابتی که صورت می گیرد، قیمت بلیط را تعیین می کند. ما در کنار باشگاه ها هستیم و آنها را توصیه می کنیم. چند روز پیش باشگاهی اعلام کرد که می خواهد قیمت بلیت من را صفر ریال کند. گفتیم که در این مورد بحث فروش بلیط نیست و راه دیگری برای گرفتن بلیط رایگان وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام باشگاه برای رایگان بودن بلیت بازی هایش درخواست کرده است، گفت: طبق توصیه سازمان لیگ، باشگاه حداقل قیمت بلیت فروشی را تعیین کرد و کار آنها انجام شد. در مورد حداقل ها می توانیم به باشگاه ها کمک کنیم، اما خودشان باید طبق معمول سقف قیمت را رعایت کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ که مهمان برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه بود، درباره زمان شروع فصل آینده لیگ برتر پاسخ داد: ‌ باشید. اگر بتوانیم مسابقات را همزمان شروع کنیم، نیم فصل ما قبل از جام جهانی تمام می شود. قبل از شروع جام جهانی دو دشمنی داریم. باید دید اسکوچیچ چه برنامه هایی را در نظر خواهد گرفت. اردوی تیم ها 8 روز مانده به جام جهانی شروع می شود و دیگر 21 روز نمی توانند به اردو بروند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید