این فیلم تصویری مخرب، سیاه و کاملا غیر واقعی از ایران را به نمایش می گذارد


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842667

مدیر مسئول سینماپرس پس از تماشای فیلم عنکبوت مقدس:

رضا منتظری، دبیر فرهنگی خبرگزاری سینماپرس که در جشنواره کن حضور داشت، «عنکبوت مقدس» را فیلمی سیاه، مخرب و کاملا غیر واقعی درباره ایران و ایرانی توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا منتظری، دبیر فرهنگی خبرگزاری سینماپرس که در جشنواره کن حضور دارد، درباره فیلم عنکبوت مقدس گفت: آنها به اصطلاح اخاذی بودند و برخی مخالفت کردند، اما مهم این است که آیا کارگردان باید وفادار باشد. اگر بخواهد از یک رویداد تاریخی معاصر که منجر به فاجعه اجتماعی شده است برای تولید اثر خود استفاده کند به این رویداد و رویدادهای آن.

منتظری معتقد است متأسفانه آنچه در این فیلم دیدیم عدم وفاداری به اصل داستان بود و آنقدر تصاویر اغراق آمیز از ایران و ایرانی در این فیلم وجود دارد که هر بیننده ای را شگفت زده می کند.

در این فیلم هیچ آدم خوبی وجود ندارد! اکثر مردان این فیلم (آنهایی که شغل دولتی دارند یا مردم کوچه و بازار) افراد کثیف و کثیفی هستند، نه روشنفکری در این فیلم دیده می شود، نه نشانه ای از فرهنگ و تمدن ایرانی، و تا اگر بخواهید، بیننده با افراد متحجر، عقب مانده، مرگبار و مرتجع روبروست و به مخاطب جهانی مدام هشدار داده می شود که در ایران با چنین احمقی هایی روبرو خواهید شد.

مثلاً درست است که باید تصویر 20 سال پیش از شهر مشهد نشان داده شود، اما تصویری عمدی از شهر ویران به عنوان مشهد نشان داده می شود و مردم این شهر همه متحجر، تشنه به خون، تشنه به خون و در عشق با قتل ; بیننده با سیاهی معمولی مواجه می شود.

تصویری که خارجی ها با دیدن این فیلم از ایران و ایرانی ها به یاد می آورند این است که همه ایرانی ها به نوعی به این سعید حنایی فکر می کنند و این بدترین چیزی است که به مخاطب پیشنهاد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید