بازگشت 8500 کارگر در سال گذشته / 27 واحد تولیدی غیرفعال در استان قزوین احیا شد.

وی افزود: تلاش فعالان رسانه ای که به گفته رهبری در عمل نیازمند اخلاص است جهادی است و موضوع جهاد نیز اهمیت جایگاه رسانه را تبیین می کند.


ما حمایت از اصحاب رسانه را از وظایف خود می دانیم


رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: قوه قضاییه صیانت از رسانه ها را از وظایف و وظایف خود می داند. رسانه ها انقلاب را در رسیدن به اهداف و ماموریت های خود یاری می کنند. در واقع همه ما در یک قلعه برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنیم. اما مسلماً اگر فردی در هر سمت و مسئولیتی از وظایف خود تخلف کرد، باید پاسخگو باشد.

وی گفت: سال گذشته 268 هزار آمار جدید در دادگستری قزوین تولید شد که از این تعداد 260 هزار رای صادر شد. در حوزه شورای حل اختلاف استان 81 هزار پرونده تشکیل شده که تقریباً برابر با آرای صادره است.

شعبانی افزود: در حوزه شورای صیانت از حقوق بیت المال 8 جلسه با روسا و مسئولان استانی برگزار شد که 80 مصوبه به نتیجه رسید.


آزادسازی 353 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته


وی گفت: میزان آزادسازی اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته 353 هکتار و میزان احیای اراضی کشاورزی به وضعیت قبلی که اغلب با تغییر کاربری همراه است 135 هکتار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد تغییرات کاربری کشف شده در استان 2260 مورد بوده که منجر به تخریب 4 هکتار شده است. 155 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته پلمب شد.


مشکلات 447 واحد صنعتی و تولیدی استان در سال 1400 حل شد


وی گفت: در سال گذشته 62 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده که در نتیجه 210 مصوبه صادر شده است. همچنین از 150 شرکت تولیدی بازدید میدانی داشتیم و با رایزنی و نظارت با مدیران، دستگاه های اجرایی و بانک ها مشکلات 447 واحد صنعتی و تولیدی را برطرف کردیم.



شعبانی از احیای 27 واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: با تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی 8 هزار و 500 نفر مشغول به کار شدند و هزار و 700 کارگر جدید به خانواده کارگری استان اضافه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 200 زندانی به صورت مشروط آزاد شده اند و 226 زندانی از بازداشت الکترونیکی استفاده می کنند. 6790 زندانی پس از گذراندن دوران محکومیت خود آزاد شدند.

رئیس قاضی استان قزوین از افتتاح دادسرا با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد و گفت: پرونده 20 زندانی با تلاش ها و اقدامات انجام شده به ویژه در قالب شورای حل اختلاف منجر به سازش و رضایت شد. .




147 هزار اخطار الکترونیکی در سال گذشته صادر شده است



وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای هوشمندسازی خدمات گفت: تعداد تولیدات الکترونیکی انجام شده در سال گذشته 8370 و تعداد ابلاغ الکترونیکی 147 هزار مورد بوده است. در واقع 95 درصد اعلان ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

شعبانی با اشاره به وجود سه هزار و 800 زندانی در استان گفت: هدف اصلی دستگاه قضایی استان کاهش جمعیت کیفری است که این امر نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی است.

وی گفت: با توجه به ترک اقدامات رهبران و مسئولان در برخی بخش ها ضعف هایی در قوانین و ضمانت های اجرایی وجود دارد و اکثر ضمانت های اجرا بازدارندگی لازم را ندارند.

این مقام مسئول افزود: در نظر داریم با مسئولان و سران منصوب در استان جلساتی داشته باشیم و اقدامات پیشگیرانه و هشدارها و هشدارهای لازم را برای جلوگیری از وقوع جرایم احتمالی به آنها بدهیم.

وی ادامه داد: همچنین برای رسیدگی به تخلفات روسا و مسئولان دستگاه های اجرایی مانند رئیس یکی از ادارات منطقه که فاقد تخصص و کارآمدی لازم بوده و به عنوان بحرانی منصوب شد، جلساتی با رئیس بازرسی داشتیم. سمت در گذشته «برای جایگزینی آن با مشاوره و پیگیری مدیر کل دستگاه اقدامات لازم انجام شده است.

شعبانی گفت: برخی شرکت ها در قزوین و تاکستان اقدام به فروش غیرقانونی خودرو کرده بودند که با ورود قوه قضائیه مانع از کار آنها شدیم. شرکت های دیگری نیز هستند که تجربه بیشتری در این زمینه دارند و مردم نیز به آنها مراجعه می کنند. «این را هم پرداختند که در برخی موارد ممکن است برخورد قانونی نتواند مشکلات و دغدغه های مردم را حل کند.

وی در پایان گفت: در این راستا جلسات متعددی با مدیران ذیربط داشته ایم، همواره پیگیری، نظارت و نظارت وجود دارد، اما در عین حال تاکید می کنیم مردم در مراکز غیرمجاز سرمایه گذاری نکنند، زیرا ضمانتی وجود ندارد. یا اعتباری برای آن دارد.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید