بازی فکری «مزرعه نانو» مهارت های مدیریتی را آموزش می دهد


ساعت: 22:05
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883647

سوگل خدابین گفت: در بازی “مزرعه نانو” بازیکن باید برای خود مزرعه ای بسازد و در طول بازی آن را بهبود بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سوگل خدابین کارشناس بازی های رایانه ای در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: بازی های رایانه ای یکی از محبوب ترین سرگرمی های کودکان است که در سال های اخیر گرایش به آن بیش از پیش افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اگرچه این بازی ها از محبوب ترین سرگرمی های عصر حاضر هستند، اما تهدیدی جدی برای سلامت روح، ذهن و جسم محسوب می شوند.

خدابین افزود: نمی توان کودکان و نوجوانان را از انجام این گونه بازی ها منع کرد، اما می توان با مدیریت و انتخاب صحیح آسیب های آنها را به حداقل رساند.

این کارشناس با بیان اینکه انتخاب هوشمندانه بازی ها تا حدودی می تواند آسیب ها را کاهش دهد، تصریح کرد: والدین باید بازی های محلی را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

خدابین با اشاره به اینکه بازی «نانو فارم» مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور است، تصریح کرد: این بازی توسط سازندگان بومی کشور ساخته شده است.

fa87b26c 85dc 4ada 8eeb 4b7f780a2c5e خبر خاکستری

وی با بیان اینکه Nano Farm یک بازی در سبک مدیریتی است که برای پلتفرم گوشی های هوشمند طراحی شده است، گفت: در این بازی بازیکن باید برای خود مزرعه ای بسازد و در طول بازی آن را بهبود بخشد.

این کارشناس با اشاره به اینکه در این بازی کنترل و مدیریت یک مزرعه بر عهده بازیکن است، افزود: بازیکن در هر مرحله با چالش های مختلفی روبرو می شود و با بازی بیشتر و کسب تجربه می تواند رکورد بهتری در تکمیل هر مرحله پیدا کند.

خدابین ادامه داد: بازیکن باید بتواند مواد اولیه تولید کند و در مزرعه خود کارخانه بسازد، محصولات مختلف را با مواد اولیه بسازد و در نهایت آنها را بفروشد و با پول به دست آمده مزرعه، تجهیزات و کارخانه خود را ارتقا دهد. می تواند وارد مراحل بعدی بازی شود.

وی بیان کرد: نمایش ساختار صحنه ای دارد; بنابراین، تعدادی از مراحل از پیش ساخته شده وجود دارد که هر کدام چالش های مختلفی را برای بازیکن ایجاد می کند.

این کارشناس ادامه داد: بازی «مزرعه نانو» ساخت شرکت ایریا نادین ورنا (آنو آرت مدیا سابق) و یک بازی ماجراجویی است که والدین می توانند به راحتی این بازی را تهیه کرده و در اختیار کودک قرار دهند.

خدابین افزود: «مزرعه نانو» تنها یک بازی رایانه ای نیست، بلکه به صورت فکری و ماجراجویانه طراحی شده است و مخاطب باید برای انتخاب بهترین گزینه برای ساخت مزرعه خود فکر کند.

453f09ef 620d 4118 91b9 02540cb96287 خبر خاکستری

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: آسیب بازی های مجازی با بازی های بومی به حداقل می رسد اما مدیریت زمان نیز بسیار مهم است چرا که کودکان و نوجوانان متوجه گذر زمان نمی شوند و والدین باید این موضوع را کنترل کنند.

علاقه مندان برای استفاده از این بازی می توانند به سایت بازار و یا سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید