بالاخره افزایش حقوق بازنشستگان صورت گرفت!

بالاخره افزایش حقوق بازنشستگان صورت گرفت!

وزیر رفاه اجتماعی نیمه اول اردیبهشت ماه اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق مستمری بگیران با سایر سطوح درآمدی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسیده و به شورای دولت ارسال می شود. هرچند قول هایی از سوی مسئولان ذیربط مبنی بر تصویب و اجرای افزایش حقوق بازنشستگان در پایان اردیبهشت ماه داده شده بود. با توجه به گفته وزیر رفاه اجتماعی «دخالت دولت در طرح ارتقای یارانه ها»، سرانجام افزایش حقوق بازنشستگان اوایل هفته جاری در دولت تصویب شد. به زودی مابه التفاوت حقوق بازنشستگان را پرداخت می کنیم.

دولت در لایحه بودجه 1402 به طور متوسط ​​20 درصد افزایش حقوق کارکنان را نسبت به سال گذشته پیش بینی کرده است که در صورت تصویب شورای اسلامی در سال آینده اجرایی می شود.

در لایحه بودجه آن سال، میانگین افزایش حقوق 10 درصد در نظر گرفته شده بود، هرچند دولت افزایش تدریجی حقوق کارمندان را پیش بینی کرده بود. به گونه ای که مقرر شد افزایش حقوق بین 5 تا 29 درصد متغیر باشد.

بر این اساس حداقل حقوق کارمندان در لایحه بودجه امسال 4 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شد که در قانون بودجه به 5 میلیون و 600 هزار تومان رسید.
با توجه به افزایش تورم و وضعیت نامناسب اقتصادی بسیاری از کارکنان، تصویب افزایش حقوق در سال آینده با توجه به نرخ واقعی تورم ضروری است.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با تورم واقعی است. تورم های غیرمحاوره ای و خارج از چارچوب جامعه و تصریح: مجلس قانون افزایش دستمزد را بر اساس آمار بانک مرکزی و معیشت مردم و تورم و… تصویب می کند.

خلیل بهروزی فر با اشاره به آخرین وضعیت قانون بودجه 1402 گفت: طبق قانون لایحه بودجه سنواتی باید مطابق قانون برنامه باشد و در حال حاضر دوره برنامه پنج ساله ششم به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه تصویب لایحه بودجه 1402 تا زمان تدوین قانون برنامه هفتم خلاف قانون است، تصریح کرد: با توجه به تمدید یک ساله برنامه ششم، ممکن است دولت مجوز تمدید یک سال دیگر این برنامه را از مقام معظم رهبری دریافت کند. رهبر .

نماینده مردم فومن و شفت در شورای اسلامی با اشاره به احتمال تصویب لایحه بودجه در سه چهارم، گفت: تصویب سه چهارم قانون بودجه مشکلاتی را به همراه دارد اما اگر دولت بر سه چهارم اصرار داشته باشد، مجلس این کار را انجام می دهد. کمک های لازم را بخواهید تا با قانون بودجه سال 1402 همگام شود.

بهروزی فر در ادامه افزایش حقوق کارکنان دولت را متناسب با نرخ واقعی تورم دانست. تورم های غیر محاوره ای و خارج از چارچوب جامعه و تصریح: مجلس بر اساس آمار بانک مرکزی و معیشت مردم، تورم و … قانون افزایش دستمزد را تصویب می کند.

وی اظهار داشت: طرح ساماندهی کارکنان دولت به فوریت تقدیم مجلس می شود.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس تصویب طرح مذکور را بار مالی برای دولت دانست و گفت: این قانون نه تنها هزینه های دولت را افزایش نمی دهد بلکه شرایطی را برای پرداخت صحیح حقوق و دستمزدها ایجاد می کند. دستمزد .

وی هدف از ساماندهی کارکنان دولت را امنیت شغلی در کنار افزایش حقوق و دستمزدها دانست و افزود: فضای فعلی مجلس به نفع طرح مذکور است و اکثر نمایندگان مردم منتظر تصویب این طرح هستند و امید به الطاف الهی داریم. ، که قبل از تصویب قانون برنامه هفتم و قانون بودجه سال 1402

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان
پیش از این نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی 17 آبان 1401 با 198 رأی موافق، جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​را تصویب کردند. 9 رای “مخالف” و 8 “ممتنع” از مجموع 246 نماینده حاضر.

ماده واحده: علاوه بر افزایش مزد ناشی از تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور، از تاریخ 1/7/1401 افزایش‌های زیر مشمول این قانون خواهد بود:

1- (3000) امتیاز برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/86 و معادل امتیاز مذکور برای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت خدمت کشوری مصوب 13/6/70 و سایر موضوعات مشمول جزء. (1) بند «الف» تبصره (12) تنها ماده قانون بودجه سال 1401 کل کشور (به استثنای موارد مشمول قانون کار) و معادل 210 ریال امتیاز برای اعضای هیأت علمی و قضات به موجب قانون. عنوان بازیابی حقوق به طور دائم در تصمیمات و قراردادهای استخدامی آنها لحاظ می شود. مبلغ دریافتی ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسر از مستمری می باشد. امتیاز مذکور شامل افرادی نیز می شود که پس از تصویب این قانون در مؤسسات مذکور در این بند به کار گرفته می شوند. تبصره 3 ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری در اعمال این بند در مورد نیروهای مسلح اعمال می شود. موضوع این بند شرکت های دولتی مندرج در پیوست شماره 3 قانون بودجه می باشد.

25 درصد بدهی بیمه به مستمری بگیران
علی دهگانکیا; رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران با اشاره به آغاز پرداخت معوقات از این ماه گفت: در حال حاضر رایزنی در خصوص تعدیل حقوق در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری تصمیم گیری شود. البته هنوز مذاکرات مستقیمی با مدیر عامل تامین اجتماعی در این راستا انجام نداده ایم و به دنبال فرصتی برای دیدار با وی هستیم. این موضوع یکی از مطالبات اصلی مستمری بگیران و بخشی از برنامه ششم تامین اجتماعی است. در صورت تمدید تناسب برای سال آینده، برنامه هفتم پیشنهاد می شود. بنابراین انتظار کانون بازنشستگان این است که مدیرعامل مستقیماً وارد این موضوع شود و به وعده های پذیرش ۲۵ درصد بدهی به بازنشستگان و سایر سطوح عمل کند. البته لازم است مجری تامین اجتماعی در این باره مصاحبه کند و پاسخ مردم را بدهد تا خیالشان راحت شود. در خصوص معوقات نیز مشاهده می کنیم که قول مدیرعامل مبنی بر پرداخت از آبان ماه محقق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید