بالگردهای نظامی/ 3000 آمبولانس بالای 15 سال در دوران تحریم به کمک اورژانس کشور آمدند.


ساعت: 19:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855759

جعفر میعادفر گفت: 5 هزار و 600 آمبولانس در سراسر کشور به مردم خدمات رسانی می کنند که 3 هزار نفر از آنها بالای 15 سال سن دارند و کارایی خود را از دست داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در البرز گفت: 3 هزار پایگاه اورژانس در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 1700 پایگاه جاده ای و 1300 پایگاه شهری است.

میعادفر به فعالیت 50 سانحه هوایی اشاره کرد و افزود: 300 دستگاه موتور کپی در شهرهای بزرگ از جمله کلانشهرهای تهران و البرز فعال است که با توجه به بافت جمعیتی و بافت های قدیمی در صدد توسعه سامانه اورژانس هستیم.

وی گفت: 5 هزار و 600 آمبولانس در سراسر کشور به مردم خدمات رسانی می کنند که از این تعداد 3 هزار دستگاه بالای 15 سال قدمت دارند و کارایی خود را از دست داده اند. در سال های اخیر خیرین پا به البرز و سایر استان ها گذاشته اند. سر کار آمدند.

میعادفر همچنین تصریح کرد: 350 پایگاه پادگانی فعال در کشور وجود دارد که نه تنها همکاران اورژانسی ندارند، بلکه محیط زندگی مناسبی نیز نخواهند داشت چرا که پایگاه های پادگانی در گرما و سرما مشکلات خاص خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه اورژانس کشور 25 هزار نیرو دارد و باید 7 هزار نیرو به این ظرفیت اضافه شود، گفت: مجلس اعتبار داده است اما خرید آمبولانس کافی نیست، البته تلاش می کنیم بودجه را بگیریم. .

میعادفر افزود: با توجه به تحریم تحویل بالگرد وی با مشکلاتی مواجه است و به دستور مقام معظم رهبری سازمان های نظامی بالگردهای خود را در اختیار اورژانس قرار داده اند. هزینه خدمات هوایی اضطراری بالاست و ما در تامین مالی آن با چالش مواجه هستیم.”

وی با بیان اینکه سال گذشته هزینه جاری اورژانس هوایی کشور 300 میلیارد تن بوده است، گفت: البرز دارای مدرن ترین آمبولانس های هوایی است و امیدواریم بتوانیم در شرایط تحریم خدمات خوبی به مردم ارائه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید