بایدن: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، عواقب آن برای مسکو وحشتناک خواهد بود

بایدن: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، عواقب آن برای مسکو وحشتناک خواهد بود

روز جدید رئیس جمهور آمریکا گفته است که مسکو تهدید می کند در صورت حمله به اوکراین بهای گزافی را پرداخت خواهد کرد، اما فکر نمی کند رئیس جمهور روسیه به دنبال یک جنگ تمام عیار باشد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا صبح پنج‌شنبه بار دیگر ادعا کرد که روسیه ممکن است به اوکراین حمله کند و مسکو را تهدید کرد.

بایدن در یک کنفرانس خبری برای تشریح اولین سال ریاست جمهوری خود گفت: من با رئیس جمهور هستم. [ولادیمیر] من با پوتین و همچنین با رهبران ناتو گفتگوهایی صریح داشتم.

به گزارش رسانه های آمریکایی، او مدعی است: «بهای ورود روسیه به اوکراین بسیار بالا خواهد بود و ما مسکو را مجبور خواهیم کرد تا بهای بالایی برای آن بپردازد. «اگر روسیه به اوکراین حمله کند، عواقب آن برای روسیه وحشتناک خواهد بود.

او گفت: “البته من فکر نمی کنم پوتین خواهان یک جنگ تمام عیار باشد. اما اگر روسیه سلاح هسته ای مستقر کند، ما نیروهای خود را در اوکراین مستقر خواهیم کرد. لهستان و رومانی را تقویت خواهیم کرد.”

بایدن گفت: «ما متحدان خود در ناتو را تقویت خواهیم کرد. «اگر روسیه به اوکراین حمله کند، ما آن را مسئول خواهیم دانست.

وی با تهدید پوتین به تحریم گفت: «او هرگز تحریم هایی را مانند آنچه من قول داده بودم ندیده است. «در صورت حمله به اوکراین، بانک‌های روسیه دیگر نمی‌توانند با دلار معامله کنند.

پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفته بود که روسیه باید بین دیپلماسی و رویارویی یکی را انتخاب کند و استدلال کرد که روسیه به دنبال اقدام علیه اوکراین با جمع آوری نیرو در امتداد مرز است.

دیدگاهتان را بنویسید