بایدن با رئیس جمهور چین دیدار کرد


ساعت: 06:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889486

قرار است روسای جمهور چین و آمریکا در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، روسای جمهور چین و آمریکا در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار خواهند کرد. در همین راستا اعلام شد که شی و بایدن در ماه نوامبر در حاشیه اجلاس سران در جنوب شرق آسیا دیداری رودررو خواهند داشت.

آخرین باری که دو کشور از طریق لینک ویدیویی صحبت کردند، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که با اجازه دادن به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان برای سفر به تایوان، با آتش بازی می کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شی و بایدن ممکن است اولین دیدار رو در رو خود را قبل از پایان سال داشته باشند.

این دیدار احتمالاً در طول سفر برنامه ریزی شده شی به جنوب شرق آسیا در اواسط نوامبر یا در حاشیه اجلاس G20 در بالی، اندونزی، یا نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در بانکوک. تایلند، درست پس از دولت چین برگزار می شود. . منابع به روزنامه نیویورکی گفتند.

بایدن و شی در سال 2011 و بار دیگر در سال 2012، زمانی که هر دو معاونان رئیس جمهور کشورهایشان بودند، دیداری حضوری داشتند. با این حال، از زمانی که بایدن در سال 2021 رئیس دولت شد، آنها ملاقاتی دوجانبه رو در رو نداشته اند. آنها چندین اجلاس مجازی برگزار کرده‌اند که آخرین آنها اواخر ماه گذشته بود، که در آن شی، با اشاره به سفر آتی پلوسی به تایوان، به بایدن هشدار داد که هرکس با آتش بازی کند، حتما می‌سوزد.

دیدگاهتان را بنویسید