بایدن: حمله روسیه به اوکراین همچنان محتمل است

بایدن: حمله روسیه به اوکراین همچنان محتمل است

روز جدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همزمان با تشدید تنش ها بین کشورش و روسیه، گفت که ایالات متحده برای هر موقعیتی آماده است و گفت که هنوز جا برای حمله به اوکراین وجود دارد.

او سه شنبه شب در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: ما برای دیپلماسی با روسیه آماده هستیم و همچنین آماده پاسخ قاطع به حمله روسیه به اوکراین هستیم.

بایدن به گمانه زنی های کشورش درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین ادامه داد، علیرغم انکار مکرر کرملین مبنی بر اینکه این حمله همچنان یک احتمال بزرگ است. چندین هفته است که ایالات متحده درگیر دیپلماسی بی امان با شرکا و متحدان خود است.

به همین دلیل از همه آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواستم تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، کشور را ترک کنند.» به همین دلیل است که ما به طور موقت سفارت خود را از کیف به Lviv منتقل کرده ایم.

او گفت که ایالات متحده و ناتو تهدیدی برای روسیه نیستند. اوکراین نیز روسیه را تهدید نمی کند. ایالات متحده و ناتو موشکی در اوکراین مستقر نکرده اند و ما هیچ برنامه ای برای استقرار این موشک ها در اوکراین نداریم.

وی افزود: من این هفته با پوتین صحبت کردم تا اعلام کنم که آماده ادامه دیپلماسی در سطح بالا و دستیابی به یک توافق کتبی بین ایالات متحده، روسیه و کشورهای اروپایی در مورد نگرانی های امنیتی واقعی هستیم.

بایدن گفت ما موافقیم که تیم های ما باید این هدف را دنبال کنند. من با پیشنهاد دیروز دولت روسیه برای ادامه دیپلماسی موافقم. ما باید به دیپلماسی هر فرصتی برای موفقیت بدهیم.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که از اصول اولیه عدول نخواهیم کرد. دولت ها حق دارند حاکمیت و تمامیت ارضی خود را حفظ کنند. آنها در رهبری و همکاری با سایر کشورها آزادند.

وی افزود: وزیر دفاع روسیه امروز اعلام کرد که برخی از نیروهای روسی در حال ترک مواضع خود در نزدیکی اوکراین هستند. این خوبه. ما هنوز آن را تایید نکرده ایم. در واقع، تحلیلگران ما می گویند که این نیروها هنوز در موقعیت بسیار تهدیدکننده ای قرار دارند.

بایدن به تهدید روسیه ادامه داد و گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، این یک جنگ انتخابی غیرموجه و غیرموجه خواهد بود. اگر روسیه در چند روز آینده به اوکراین حمله کند، هزینه انسانی برای اوکراین بسیار زیاد خواهد بود و هزینه استراتژیک برای روسیه نیز بسیار زیاد خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، با محکومیت گسترده بین المللی مواجه خواهد شد. حمله به اوکراین به خودی خود زخمی خواهد بود.

بایدن تهدید کرده است که ما با متحدان و شرکای خود در اروپا و ناتو متحد هستیم و آمریکا و متحدانش آماده اند در صورت حمله، تحریم های شدیدی را علیه روسیه اعمال کنند.

وی با بیان اینکه ایالات متحده به شدت از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهد کرد، افزود که حمله روسیه به اوکراین نیز بر ایالات متحده تأثیر می گذارد و قیمت انرژی در بازارهای ایالات متحده را افزایش می دهد.

وی گفت: ما به دنبال رویارویی مستقیم با روسیه در اوکراین نیستیم، اما اگر آنها علیه آمریکایی ها باشند، با زور پاسخ خواهیم داد و اگر روسیه از طریق حملات سایبری به آمریکا و متحدان ما حمله کند، آماده پاسخگویی هستیم. . اجازه دهید.

همانطور که پوتین روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در کرملین گفت، بایدن گفت که روسیه خواهان جنگ نیست و بنابراین ایده تضمین های امنیتی را مطرح کرده است.

او گفت: «آنچه در منطقه دونباس (منطقه درگیری در شرق اوکراین) اتفاق می افتد، نسل کشی است.

منطقه دونباس در شرق اوکراین متشکل از مناطق دونتسک و لوهانسک و همچنین چندین منطقه روس نشین دیگر است و این دو استان در سال 2014 به دنبال تغییر دولت در اوکراین استقلال خود را از کیف اعلام کردند.

مسکو بارها اعلام کرده است که قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد و به دنبال تضمین های امنیتی برای جلوگیری از توسعه ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا (ناتو) است.

دیدگاهتان را بنویسید