باید راه گام دوم انقلاب را دنبال کرد، از شهدا الگو گرفت


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919648

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه خون شهدا دلیل تداوم انقلاب است، گفت: امروز ابرقدرت ها در منطقه فعالیت های زیادی برای جلوگیری از پیشروی ایران انجام می دهند. اما نتیجه نمی دهند زیرا خون شهدا و دعای خانواده شهدا همراه با ملت ایران اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار غلامحسین محمدی فرمانده اصیل سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما به برگزاری مراسم و اجتماعات شهدا مربوط به تشییع و تدفین 10 شهید گمنام همزمان با ایام فاطمیه در سراسر استان اردبیل اشاره کرد و گفت: خون شهدا دلیل تداوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا از اذهان مردم ما فراموش نمی شود، گفت: شهدای والامقام جان خود را در راه دفاع از کیان و میهن نثار کردند و الگویی جاودانه برای نسل های آینده کشور شدند.

فرمانده معظم کل قوا حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیانات ائمه انقلاب اسلامی در خصوص شهادت و شهادت را یادآور شد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی امروز بهترین تجارت، شهادت و تبارک و تعالی است. و مقام والایی داده شد تا به دست آید; بنابراین هرگاه در هر زمینه کاری با مشکلی مواجه می شدیم، توسل به شهدا، کارمان انجام می شد.

وی با بیان اینکه ما به خادم الشهدایی خود افتخار می کنیم، گفت: امروز ابرقدرت ها در منطقه فعالیت های زیادی برای جلوگیری از پیشروی جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند اما به دلیل خون شهدا و شهدا به نتیجه نمی رسند. دعای خانواده شهدا با ملت ماست. امیدواریم بتوانیم راه را ادامه دهیم و در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا نقش آفرینی کنیم.

تشریح جزئیات تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در اردبیل

سردار محمدی عسل در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه ها و اجتماعات شهدا همزمان با ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکرهای شهدا 6 شهید والامقام در شهرستان اردبیل و پیکر 4 شهید دیگر در شهرستان های خلخال، پارس آباد، بیله سوار و نمین شیعی تشییع و به خاک سپرده شدند.

وی افزود: محفل انس با قرآن در جوار پیکر مطهر شهدای گمنام با حضور جمعی از شاگردان، عزاداری در حسینیه زیارت عاشورا، عزاداری از ایام فاطمیه با حضور پیکر مطهر حضرت معصومه(س) شهدا در روستای خور، شب با شهدا در مهدیه اردبیل، عزاداری بانوان فاطمی در مهدیه اردبیل، تشییع پیکر فاطمی در هیئت انصار یکی از برنامه ها و محافل شهدا همزمان با ایام الله است. فاطمی در شهر اردبیل.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به برگزاری آیین تشییع و تدفین پیکرهای پاک شهدا در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: صبح سه شنبه 15 آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پس از برگزاری مراسم وداع با شهدای گمنام و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهدای گمنام در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اردبیل آغاز می شود.

وی افزود: پیکر مطهر یک شهید گمنام ظهر سه شنبه 15 دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در محوطه حوزه علمیه خواهران اردبیل تشییع و پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز با حضور مردم مومن و مؤمن دارال ارشد اردبیل در فرجه تشییع شد.

سردار محمدی اصل گفت: پیکر مطهر شهید گمنام روز چهارشنبه 16 دی ماه در منطقه پخش اردبیل تشییع می شود.

این یادگار از دوران دفاع مقدس می گوید: پیکر پاک شهید گمنام روز پنجشنبه 17 دی ماه با حضور سرسبز حرم ولایت در منطقه تیپ 37 حضرت عباس(ع) تشییع می شود. ).

وی از برگزاری مراسم تدفین یک شهید گمنام در پردیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و گفت: پیکر یک شهید گمنام روز شنبه 19 دی ماه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تشییع می شود.

سردار محمدی عسل در ادامه سخنان خود به برنامه های سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت درار ارشد اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با 22 دی ماه روز مقاومت و سالروز شهادت سردار دلها. پیکر پاک شهید گمنام حاج قاسم سلیمانی پس از گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، در قطعه زمین حضرت عباس علیه السلام به خاک سپرده می شود.

فرمانده حضرت عباس(ع) استان اردبیل خاطرنشان کرد: تشییع پیکرهای شهدای گمنام پس از حوادث تلخ اخیر در کشور یک واقعیت مهم است و آن این است که هرگاه نیاز مبرمی به شهدا و راه و مسلک آنان داشتیم. حضور نشانه و ادامه ماموریت آنها در خط مقدم است.

وی افزود: دشمن با ایجاد توطئه های اخیر در صدد تغییر رفتار مردم و مسئولان بود که با عنایت الهی و هوشیاری و بصیرت ملت این قیام سرکوب شد.

سردار محمدی اصل در پایان ضمن دعوت از مردم به حضور پرشور، حماسی و تاریخی در مراسم و اجتماع شهدا، تشییع و تدفین پیکرهای 10 شهید گمنام در سراسر استان اردبیل گفت: حرکت در جهت گام دوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلام باید از شهدا الگو بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید