با آغوش باز به استقبال بردیف می رویم


ساعت: 15:08
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887706

مدیر آکادمی باشگاه تراکتورسازی ضمن تشریح فعالیت تیم های اصلی از استقبال با آغوش باز از قربان بردیف به عنوان مدیر فنی تمامی تیم های این باشگاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، ایوب ذوالفکری مدیر آکادمی باشگاه تراکتورسازی در تحریریه آناج به تشریح فعالیت های این باشگاه در قسمت تیم های اصلی پرداخت. وی با تمجید از عملکرد تیم جوانان و امید در فصل گذشته، این موفقیت را نشان از توانایی این تیم در کار دانست. راه اندازی صفحه آکادمی باشگاه تراکتورسازی در شبکه های اجتماعی در آینده نزدیک نیز خبری بود که ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار ما اعلام کرد. متن کامل این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

با یک پنجره بسته شروع کنید

من از 21 شهریور 1400 مسئولیت آکادمی را بر عهده گرفتم و جا دارد از گروه باشگاه تراکتورسازی تشکر کنم که به من اعتماد کردند و این مسئولیت را به من سپردند. از زمانی شروع کردیم که پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته شد و باید برنامه ریزی می کردیم. طبق برنامه ادامه دادیم و با تلاش کادرفنی و بازیکنان تیم های اصلی توانستیم به موفقیت برسیم. جا دارد از مدیریت تربیت بدنی شهرستان سردرود بابت همکاری در تامین چمن قدردانی و تشکر کنم.

عملکرد تیم های اصلی فوق العاده بود

تیم های جوانان و امید تراکتور در کوتاه مدت عملکرد بسیار خوبی داشته اند و این عملکرد نشان از حضور استعدادهای فراوان در فوتبال آذربایجان و تبریز دارد. معتقدم با مدیریت صحیح و اصولی باید بهترین و حداکثر بهره وری را از آنها گرفت تا به پایتخت فوتبال استان تبدیل شود. با تیم امید توانستیم به مصاف تیم هایی مانند فولاد و سپاهان برویم که هم از نظر مالی و هم از نظر تجهیزاتی جزو بهترین تیم های ایران هستند. قهرمان ایران شد.

موفقیت آکادمی گواهی بر سلامت کار ماست

موفقیت تیم های اصلی نشان دهنده سلامت آکادمی باشگاه است. معتقدم هر مجموعه ای که خوب کار کند قطعا موفق می شود و مزد زحماتش را می گیرد. در تست های تستی همیشه سعی کردیم بازیکنانی که در این تست ها شرکت می کنند از فیلتر مربیان به درستی عبور کنند و بهترین بازیکنان انتخاب شوند. برای فصل جدید در تمام رده ها در لیگ برتر نماینده داریم. تعیین کادر فنی تیم ها نیز قطعی شده است که به زودی اعلام می شود. ما تغییرات زیادی نخواهیم داشت و با حداقل تغییرات وارد مسابقه خواهیم شد.

هیچکس در استان پشت تراکتور نیست

ما باید به بازیکنان جوان انگیزه دهیم تا در مسیر درست هدایت شوند و زندگی حرفه ای داشته باشند. به عنوان مثال سال گذشته گروه بزرگسالان تراکتورسازی توانستند با پنجره بسته و با بازیکنان کم نام و نشان احترام کشورمان را در آسیا کسب کنند اما با تغییرات متعدد در کادر فنی از ظرفیت بازیکنان جوان به درستی استفاده نشد. متاسفانه هیچکس و مسئولی در استان از تراکتور حمایت نمی کند و خود آقای زنوزی از همه تیم های تراکتورسازی حمایت و حمایت می کند. البته در این بین باید از شهرداری تبریز تشکر کنیم که ورزشگاه شهید توانا را در اختیار ما قرار داد تا حداقل از دغدغه هایمان کاسته شود.

با آغوش باز از باردیف استقبال می کنیم

آقای بردیف مربی بزرگی است. او در فوتبال روسیه کارهای بزرگی انجام داد و کارنامه خوبی از خود به جای گذاشت. او مربی باتجربه ای است که اگر اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد می تواند نتایج خوبی کسب کند و بنابراین باشگاه باید تمام انتظارات او را برآورده کند. حضور آقای بردیف را به فال نیک می گیریم و با آغوش باز از ایشان استقبال می کنیم. داشتن چنین مربی خوش سلیقه ای در تراکتورسازی که هدایت تیم های پایه را هم برعهده بگیرد باعث خوشحالی است. امیدوارم به تیم های اصلی سر بزنند و ایرادات را به باشگاه منتقل کنند تا انشالله مشکلی برای رفع آنها نداشته باشیم.

راه اندازی صفحه آکادمی در فضای مجازی

اهمیت فضای مجازی بر هیچکس پوشیده نیست و اگر بتوانیم یک صفحه اختصاصی برای تیم های اصلی از سمت رسانه ایجاد کنیم، مطمئناً می توانیم نتایج و عملکرد آکادمی را به خوبی اطلاع دهیم. راه اندازی صفحه آکادمی باشگاه تراکتورسازی در شبکه های اجتماعی گامی مثبت در جهت پوشش فعالیت های تیم های پایه است. این کار در عملکرد مجموعه تاثیرگذار خواهد بود و با ایجاد انگیزه می تواند منجر به رشد و توسعه شود. امیدوارم با لطف مدیریت محترم باشگاه این امر به زودی محقق شود.

حق رشد؟ نیاز به ساختار و حرفه ای بودن وجود دارد

قانون حق رشد، تشویق تیم ها به ساختن بازیکن است. اجرای این قانون باعث می شود باشگاه ها توجه بیشتری به درآمدزایی از پرورش استعدادهای جوان داشته باشند. اما حق رشد زمانی میسر می شود که سازوکار قراردادها و پرداخت ها به صورت حرفه ای انجام شود و در این صورت باشگاه ها از انتقال بازیکنان سود ببرند. به نظر من باید سرمایه گذاری هدفمند شود و آکادمی باشگاه به سمتی برود که از بازیکنان اصلی به عنوان محل کسب درآمد و همچنین تزریق به تیم بزرگسالان استفاده شود.

سیاست های تیم پایه باید مستند باشد

ما باید به بازیکنان جوان فرهنگ حرفه ای زندگی را بیاموزیم و به آنها بیاموزیم که با دستمزد حرفه ای زندگی کنند. تا زمانی که برنامه ریزی بلندمدت نداشته باشیم این امکان پذیر نخواهد بود. سیاست باشگاه در رابطه با تیم های اصلی باید سیستماتیک و هدفمند باشد و در این صورت نتایج مثبتی حاصل می شود. به نظر من با کمی توجه و ایجاد شرایط می توان آکادمی باشگاه را به موفقیت های بیشتر و بهتری رساند.

ما به تیم های اصلی الزامات برای دریافت مجوز حرفه ای توجه می کنیم

یکی از ارکان اخذ مجوز حرفه ای توجه به تیم های اصلی است و الزامات ارائه شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می شود. با اقدامات انجام شده در معاونت علمی باشگاه، مسئولان باشگاه در تلاش هستند تا امسال این مجوز را دریافت کنند. آکادمی باید به گونه ای اداره شود که حق هیچ بازیکنی ضایع نشود زیرا این حق اوست، اما علاوه بر آن باید از همه استعدادها حمایت کنیم تا فردی که شایسته آن است و استعداد واقعاً خوبی دارد، بتواند رشد کند و به سطوح بالاتر برسد.

نقد نقش انفعالی آموزش و پرورش

آموزش و پرورش نقش سازنده ای در جامعه دارد. این سازمان در گذشته با برگزاری مسابقات درون مدرسه ای به عنوان اهرمی برای استعدادیابی عمل می کرد اما امروز خبری از این مسابقات نیست. آموزش و پرورش باید مانند گذشته وارد عرصه استعدادیابی شود و دانش آموزان مستعد را شناسایی و وارد مدارس کند تا بتوانیم با تربیت این استعدادها آنها را به فوتبال استان و کشور تزریق کنیم.

ما مسئولیت بزرگی داریم

فکر می کنم مسئولیت ما در آکادمی باشگاه نسبت به قسمت های دیگر سنگین تر است. شناسایی استعدادهای خوب و ورود آنها به فوتبال استانی و کشوری تلاش زیادی می خواهد. در کل کشف و مراقبت از این استعدادها چالش اصلی فعالیت ما در آکادمی باشگاه است. در پایان ضمن تشکر از توجه شما به فوتبال پایه باید به آقای جمشید نظمی مدیرعامل سابق باشگاه تبریک بگویم که سال گذشته مبلغ قرارداد همه مربیان آکادمی را افزایش دادند تا با نگرانی کمتر کار کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید