با چهره جدیدی از ولیعهد روبرو هستیم/ شرایط متفاوت ویروس در تهران


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836840

شهيد بهشتي رييس دانشگاه علوم پزشكي با بيان اينكه تاج به پايان نرسيده است، گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني با چهره جديدي از تاج روبه رو هستيم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاج به پایان رسیده است، در تلویزیون حاضر شد؟ تمام شده است، اما در واقع تاج تمام نشده است.

وی گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ما با چهره جدیدی از تاج و تخت روبرو هستیم. او آن را آتشی توصیف می کند که شعله های آن می تواند در یک سیستم بهداشتی در حال سوختن عمل کند.

هال گفت: «تا زمانی که به سطح قابل قبولی از واکسیناسیون جهانی برسیم، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در بیش از 21 کشور کمتر از 10 درصد جمعیت این کشورها علیه تاج واکسن واکسینه شده اند، گفت: در 75 کشور تنها 40 درصد واکسینه شده اند.

هال گفت: «حداقل 70 درصد از جمعیت در معرض خطر و 100 درصد از جمعیت پرخطر با ید علیه عروق کرونر واکسینه شده اند تا خطر شدت بیماری به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه هنوز تا واکسیناسیون جهانی فاصله زیادی وجود دارد، گفت: خوشبختانه ایران یکی از کشورهایی است که واکسیناسیون را با گستره بسیار بالایی انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کاهش تعداد مبتلایان به کووید 19 در عرصه ملی را خبر بسیار امیدوارکننده‌ای دانست و افزود: باید به این نکته توجه داشت که شرایط چرخش این ویروس همچنان بی‌ثبات است. “

وی گفت: متأسفانه بسیاری از گونه های جدید خطر ابتلا به بیماری Omicron را دارند یا اخیراً گونه های جدیدی از تاج در برخی از فاضلاب های ملبورن در استرالیا شناسایی شده است.

هال گفت: “بیشتر مقالات جهانی بر اساس این پیش بینی است که احتمالاً در اواسط تابستان شاهد موج جدیدی از تاج ها در صحنه جهانی خواهیم بود.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهترین و موثرترین راه مبارزه با عروق کرونر را پوشش حداکثری واکسیناسیون دانست.

«خوشبختانه در حال حاضر به دلیل رنگ تاج تاج قرمز در کشور وجود ندارد. تعداد شهرهای نارنجی تنها چهار شهر است.

هال با اشاره به رنگ بندی اجاق تاج در تهران خاطرنشان کرد: به جز تهران، شمیرات، ورامین و پیشوا که زرد هستند، سایر قسمت ها آبی است.

شهيد بهشتي رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران را داراي شرايط مساعدي براي كاهش آمار انتشار دانست و گفت: اين شرايط براي افزايش واكسيناسيون و افزايش واكسيناسيون به ويژه در گروه سني پايين‌تر شرايط بسيار مناسبي است.

وی هشدار داد: در آخرین موج بیماری عروق کرونر در ایران، 85 درصد از افرادی که بر اثر بیماری عروق کرونر قلب جان خود را از دست داده اند، یا واکسینه نشده اند یا به طور کامل واکسینه نشده اند. افرادی که واکسینه نشده اند یا واکسینه نشده اند 20 برابر بیشتر از افرادی که واکسینه شده اند در معرض مرگ هستند و افرادی که واکسینه نشده اند هفت برابر افرادی هستند که واکسینه نشده اند.

هال به اثربخشی چهارمین دوز واکسن کراون اشاره کرد و افزود: “مطالعه ای که روی 180000 نفر انجام شد نشان داد افرادی که دوز تقویت کننده واکسن کراون را دریافت کرده اند چهار برابر بیشتر از بستری شدن در بیمارستان احتمال مرگ یا مرگ دارند.” این سفارش کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سربلندی فرزندان غیور ایران اسلامی در پوشش مدافعان سلامت در بحران تاج و تخت تاکید کرد: 118 نفر به تهران اعزام شدند و 2 میلیون و 200 هزار نفر در سال تحصیلی 96-1388 مورد مطالعه قرار گرفتند. حوزه مراقبت های بهداشتی برای بیماری عروق کرونر قلب.

وی با بیان اینکه از زمان شروع تاج گذاری بیش از 570 هزار بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر در بیمارستان های تهران بستری شده اند، افزود: خوشبختانه 490 هزار نفر از این افراد با حال عمومی خوب از بیمارستان های تهران ترخیص شده اند.

هال در ادامه به اقدامات ذکر شده در زمینه واکسیناسیون عمومی عروق کرونر در کشور پرداخت و گفت: به مرز 26 میلیون دوز واکسن در تهران رسیده ایم که 10 میلیون و 800 هزار نفر در نوبت اول و 9 میلیون و 800 هزار نفر دوز دوم واکسن کراون را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیش از 4 میلیون و 600 هزار نفر در تهران واجد شرایط دریافت نوبت سوم واکسن کرون هستند، تاکید کرد: نوبت سوم واکسن کراون را در اسرع وقت دریافت کنید. .

وی به شرایط ویژه کلانشهر تهران در خصوص چرخش ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: مدیریت بحران تاج تهران با توجه به ویژگی های خاص آن بسیار پیچیده و دشوار است چرا که تهران از تراکم جمعیت بسیار بالایی مانند منطقه بهارست برخوردار است. متراکم ترین نقطه کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تراکم بالای جمعیت شهر و استان تهران افزود: شهر تهران دارای جمعیت شناور، 10 درصد جمعیت در سکونتگاه های غیررسمی، حاشیه نشینی بالا، سکونت خارجی زیاد است. ملی پوشان و مدل سنی بالای این شهر از نظر بارگذاری و چرخش ویروس یکی از چالش برانگیزترین موارد در تهران است.

زالی با بیان اینکه یکی از مزیت هایی که در سایه بحران تاج در کشور شکل گرفت رواج همکاری نهادهای مختلف است، افزود:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کادر بهداشتی و درمانی از همان روزهای اول ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب داشتند و فوت کردند. این بستگان با کمترین وسایل حفاظتی و در سخت ترین شرایط از بیماران مراقبت می کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاج گذاری فقط یک بیماری بیولوژیک نیست، بیان کرد: این بیماری به گونه ای ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است که در سال های اخیر هیچ ابربحرانی مانند تاج در دنیا ایجاد نشده است.

هال تاکید کرد: با تلاش تیم های پزشکی، همراهی و مشارکت مردمی، کار فرابخشی، مدیریت جمعی و غلبه بر سلایق فرابخشی به ارزشمندترین دستاوردها در زمینه کنترل کوید 19 دست یافته ایم.

وی ابراز امیدواری کرد با حداکثر گستره واکسیناسیون عمومی تا پایان سال 2022 در جهان به شرایط مساعدی برای کنترل تاج دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید