بحران سگ گزیدگی و اقدامات غیرقانونی مسئولان در اهواز!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، مدت هاست که اخبار حمله سگ های ولگرد به مردم و کودکان در اهواز و خوزستان به گوش می رسد. این روزها اهوازی ها احساس ناامنی می کنند و حتی برای یک پیاده روی ساده در خیابان از حمله سگ های ولگرد می ترسند.

از بهمن ماه سال گذشته که اخبار تلخ حمله سگ های ولگرد بیش از گذشته منتشر شد، مردم با کابوس حمله سگ های ولگرد به خود و فرزندانشان زندگی می کنند.

مشکل سگ های ولگرد اهواز مشکل امروز و دیروز نیست بلکه مردم و متولیان این منطقه سال هاست با آن مبارزه می کنند.سرقت این سایت باز هم شاهد پرسه زدن سگ های بی صاحب در شهر و ترس از شهروندان هستیم. مخصوصا بچه ها

شهردار اهواز در تاریخ 20 بهمن 1400 همزمان با جان باختن استاد دانشگاه که مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفت، گفت: ما در این زمینه مشکلی با پول و محدودیت نداریم و اگر مجبور باشیم. ساختمان را به شهرداری می‌فروشیم و آن را می‌دهیم، پس پول مشکلی نداشت. شاروال ولسوالی ها، اما به شرطی که هر روز در محل کار کنند و در این زمینه گزارش ارائه کنند.

بارها مدیران درباره جمع آوری یا عقیم سازی این سگ ها صحبت کرده اند، اما متاسفانه این روند به کندی پیش می رود و هنوز سگ های بدون صاحب در شهر تردد می کنند، دیروز پسر بچه پنج ساله ای به نام سید حامد گورابی خانه اش را ترک کرده بود. برای پرتاب زباله در کنار خانه خود مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفت و بخشی از گوش راست خود را از دست داد.


پسری که گوشش طعمه سگ ها شد

سید احمد غرابی، پدر سید حامد با بیان ماجرای حمله سگ های ولگرد به پسرش گفت: دیروز حدود ساعت 9:30 یا 9:45 صبح بود که حامد از خانه خارج شد تا کیسه زباله دم در بگذارد. سگ های ولگردی که حامد را دیدند به او حمله کردند و ما که در ساختمان بودیم ناگهان با سر و صدا و فریاد حامد از خانه فرار کردیم.

در خانه را که باز کردم، سر و صورت خون آلود حامد را دیدم، ابتدا فکر کردم پسرم توسط ماشین عبوری زیر گرفته شده و فرار کرده است، اما حامد در حالی که جیغ می کشید و درد می کشید، گفت: بابا. سگم را گاز گرفت.» همان لحظه متوجه شدم که گوشت گوش حامد آنجا نیست و بریده شده است.

من یک سگ را دیدم، اما پسرم گفت سه سگ است، حامد فقط 5 سال دارد و شاید در این شرایط که ترس و وحشت بر او غلبه کرده بود، نمی توانست توصیف کند که چه اتفاقی برایش افتاده است. در مورد آن فکر کنید. وقتی از حامد سگ پرسیدم نیش چه رنگی بود؟ با اشاره به شلوارش که مشکی بود به من گفت سگ سیاهی به او حمله کرده است.

سمت راست گردن حامد هنوز دو تا از دندان های سگ است که پزشکان مخالف بستن آن ها بودند و گفتند: تا جایی که می توانید آن ها را بشویید تا عفونی نشوند گوش راست حامد 35 بخیه خورد و طبق تماس با سگ آنقدر از گوش پسرم خون می آمد که پیراهنم غرق خون شد.


محله های اهواز به محل پرورش سگ های ولگرد تبدیل شده است

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رهیاب گفت: محله های اهواز به محل نگهداری سگ های ولگرد تبدیل شده و در برخی موارد شاهد آسیب دیدگی کودکان و سقط جنین زنان باردار بوده ایم. به دلیل حملات این سگ ها

وی افزود: شکایات زیادی از شهرداری و آبفا در موضوعات مختلف از جمله مدیریت سگ های ولگرد، مدیریت پسماند و تامین آب داریم.

در حالی که علوی می گوید: سلامت مطالبه گر است و به تمام وظایف خود در زمینه سگ های ولگرد و جمع آوری زباله عمل کرده است، غلامرضا شانه سازان رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز در گفت و گو با خبرنگار رهیاب اظهار داشت: سازمان ها و نهادهای قانون 17 مسئولیت جمع آوری سگ ها را بر عهده دارند اما در حال حاضر تمام مسئولیت این اداره به شهرداری محول شده است.

وی افزود: اما نیروهای خدمات شهری شهرداری روزانه با 10 اکیپ اقدام به جمع آوری سگ های ولگرد می کنند.

مدتها پیش زوزه های شبانه و تعقیب و گریزهای روزانه با کار ماموران شهرداری به تعویق افتاد و آسایش مردم در بوروکراسی اداری گرفتار شد و نقشه ها پشت درب هیئت مدیره رها شد.


حمایت از حیوان آزاری معنایی ندارد

اکنون شهروندان اهوازی نگران آینده شهر هستند و فکر می کنند شهرداری نسبت به ساماندهی سگ های ولگرد و جمع آوری و ساماندهی زباله های شهری اهتمام نداشته است، در این خصوص سیدمحمدجواد رضوی سرپرست کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز به خبرنگار ما گفت: شهرداری به عنوان متولی جمع آوری سگ های ولگرد آرام آرام اقدامات لازم را انجام داد.

وی افزود: یکی از دلایل کندی اسکان سگ های ولگرد مشکلات نگهداری و نگهداری آنها است.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: همچنین دوستانی که به عنوان حافظ حیوانات فعالیت می کنند در حمایت از سگ های ولگرد اغراق کردند زیرا در مکان هایی که این حیوانات باعث آزار و اذیت شهروندان می شوند این حمایت معنا ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید