بخش خصوصی باید در شفاف سازی مالیات ها به دولت کمک کند


ساعت: 21:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896977

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: لازم است بخش خصوصی در امور مالیاتی به دولت کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان خاندوزی امروز در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و خصوصی گفت: در پیشبرد اهداف کلان اقتصادی خود در سال 1401 تا بتوانیم ثبات اقتصاد کلان را احیا کنیم و ترمز جدی بر مسیر تورم سال های گذشته بگذاریم. لازم است به نحوی نسبت به تعدیل هزینه های مبادلاتی فعالیت های اقتصادی، موانع تجاری، صادرات و تولید صنعتی اقدام شود تا عملکرد رشد اقتصادی در سال 1401 عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: این امر مستلزم ایجاد مجموعه ای از رویکردها، رهنمودها و همگرایی ها در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: تلاش های دولت نیازمند حمایت بخش خصوصی است و باید به سمت کاهش بار مالیاتی و بار نظارتی فعالیت های اقتصادی شفاف، قانونی، رسمی و منظم حرکت کنیم.

خاندوزی تصریح کرد: این بدان معناست که بار مالیاتی باید بر دوش بخشهایی باشد که قبلاً سهیم نبودند یا کمتر داشتند و این امکان پذیر نیست مگر اینکه شما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور به دولت کمک کنید.

وی افزود: اگر دولت تنها با اندک اطلاعات اقتصادی به این سمت برود، مجبور است برای تامین هزینه های خود به بخش رسمی و شفاف اقتصاد فشار بیشتری وارد کند و این چیزی نیست که ما می خواهیم.

خاندوزی تصریح کرد: باید به سمت کاهش سهم مالیات شرکت های رسمی و حقوقی از کل سبد مالیاتی کشور حرکت کنیم و البته مجلس با کاهش 5 درصدی قانون بودجه موافقت کرد و این نماد جهت گیری است. که باید در آینده شاهد آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید