بدون شک، تئاتر یکی از شیواترین زبان های ارتباطی در جهان امروز است


ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877490

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه‌ای به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه بی‌تردید تئاتر یکی از گویاترین زبان‌های ارتباطی امروز جهان است، گفت: تنوع رسانه‌ها باعث شده تئاتر کودک به ایده‌های نو از متن نیاز داشته باشد. به عملکرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به مناسبت این مراسم نوشت: کودکان بدون شک فرشتگان پاک و معصومی هستند که نه تنها امید زندگی والدین خود، بلکه امید به آینده هر جامعه هستند. در صفا و زلالی آنها همین بس که گاهی فقط یک نگاه برای ارتباط با آنها کافی است; نمایی از اعماق روح تا چهره کودکان معصوم.

اسماعیلیان در این پیام به ما یادآوری می کنند که به فکر کودکان باشیم. تجلی همه آرزوهای زیبای ماست و از صمیم قلب آرزوی داشتن افکار و اندیشه های متعالی، شفاف و ملکوتی را برای بچه ها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بدون شک تئاتر یکی از گویاترین زبان های ارتباطی در جهان امروز است. و چقدر زیباست، فکر کردن به کودکان و نوجوانان و نشان دادن فضای کودکانه آنها در صحنه بزرگ تئاتر دشوار است.

اسماعیلی ادامه داد: امروزه با گسترش روزافزون رسانه های مختلف، تئاتر کودک و نوجوان نیاز به ایده های نو از متن تا اجرا دارد و جز با تلفیق رشته های روانشناسی با تئاتر و شکل گیری تغییری در این مسیر ایجاد نخواهد شد. گروه های تخصصی و تخصصی: در این زمینه در این حوزه بسیار مهم و حساس باید از همه ظرفیت های موجود به ویژه فرصت های نهفته در نقاط مختلف کشور استفاده کرد که هنرمندان عرصه های فرهنگی و هنری تئاتر کودک و نوجوان در آن حضور دارند. در حال حاضر باید به مشکلات اساسی و فکری که تئاتر کودک و نوجوان می تواند به آن توجه شود، توجه بیشتری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام تاکید کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یک رویداد فرهنگی و هنری متعلق به همه کودکان و نوجوانان است که در قالب و محتوا متناسب با نیازها و شرایط فعلی و آینده آنها برگزار می‌شود. .. بر خود لازم می دانم به همه هنرمندان و برگزارکنندگان این رویداد بزرگ خداوند قوت بدهم. بی شک این فرصت مناسبی برای ارائه بهترین آثار تئاتر کودک و نوجوان منطبق با زبان و فرهنگ همه اقوام مختلف ایران اسلامی است که با برنامه ریزی صحیح می توان به این مهم دست یافت.

اسماعیلی در پایان پیام خود به بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را اینگونه بیان کرد: با تقدیر از تمامی شرکت کنندگان در جشنواره به ویژه هنرمندان عزیز، تحقق اهداف ارزشمند ایران اسلامی در مدیریت دولتی با رویکردی نو به جشنواره بین المللی کودک و نوجوان. و تئاتر جوانان از پروردگار متعال می خواهم.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به منظور تقویت مهارت‌ها، آگاهی و اعتماد به نفس کودکان زمینی ایران از طریق نمایش از یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی عباس و با حضور اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی نمایشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر تاریخی همدان برگزار می شود. شعار “تئاتر پروانه پرواز”. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید