بدون شک تحریکات آمریکا به مناقشه اوکراین شکل داده است/ تقویت همکاری های متقابل راه مقابله با تحریم های آمریکاست


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877968

رئیس جمهور عصر با وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و درباره موضوعات راهبردی مختلف در منطقه و بحران اوکراین گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی چهارشنبه شب با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد که ملت از جمله در حوزه اقتصادی می‌دانند.

رئیسی پس از گزارش وزیر امور خارجه روسیه درباره تحولات اخیر همکاری های اقتصادی کشورش با جمهوری اسلامی ایران، گفت: تقویت همکاری ها و هماهنگی ها راه موثری برای مقابله با تحریم های آمریکا و یکجانبه گرایی اقتصادی علیه کشورهای مستقل است.

پس از گزارش مفصل وزیر امور خارجه روسیه از آخرین وضعیت اوکراین، رئیس جمهور بر اهمیت پایان دادن به جنگ در اسرع وقت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به یافتن راه حل دیپلماتیک در این زمینه تاکید کرد. بنابراین باید در تلاش برای گسترش نفوذ ناتو در هر بخش از جهان، از جمله در غرب آسیا، قفقاز و آسیای مرکزی فعال باشد.

رئیس جمهور همچنین بر اهمیت همکاری کشورهای همسایه در دریای خزر، ممنوعیت هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه و به ویژه وضعیت فوق العاده در سواحل جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار توضیحات مفصلی در خصوص ابعاد همکاری های تهران و مسکو از جمله در زمینه اقتصادی ارائه کرد و بر آمادگی و علاقه کشورش برای ارتقای همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران به سطح راهبردی تاکید کرد. وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اهمیت عضویت ایران در سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای بر حمایت کشورش از گسترش نقش ایران در سازمان های منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید