برانکو ایوانکوویچ دست نیافتنی در پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ دست نیافتنی در پرسپولیس

پرسپولیس به عنوان قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر در این فصل نتوانست نتایج درخشان سال های گذشته و همچنین نتایج سینوسی این تیم از جمله 2 شکست مقابل آلومینیوم اراک و صنعت نفت آبادان را تکرار کند و به تساوی برسد. در مقابل تیم هایی مانند هوادر، شهر خودرو و ذوب آهن با 6 امتیاز کمتر از استقلال (قبل از بازی های هفته بیست و هفتم) همراه شد.

هرچند هنوز چند بازی تا پایان فصل باقی مانده و پرسپولیس شانس قهرمانی دارد، اما هواداران این تیم می دانند که کسب ششمین قهرمانی متوالی کار بسیار سختی است. هرچند یحیی گل محمدی سهم استقلال و اشتباهات داوری را دلیل اختلاف امتیازات دو تیم می داند اما همه می دانند که پرسپولیس در این فصل نتایج خوبی کسب نکرده و نسبت به سال های گذشته افت زیادی داشته است.

تقسیم چند ستاره، خریدهای نه چندان خوب، اشتباهات فردی بازیکنان و کادر فنی و حواشی متفاوتی که برای پرسپولیس وجود داشت عواملی هستند که شانس قهرمانی پرسپولیس را به حداقل رساندند. پرسپولیسی ها طی سال های گذشته همواره در هر شرایطی از بازیکنان و کادرفنی تیم خود حمایت کرده اند و پرسپولیسی ها در زمین مسابقه با قهرمانی های متعدد پاسخ این حمایت ها را داده اند و هواداران پرسپولیس از حمایت خود دست کشیدند و به نوعی با ترکیب فعلی پرسپولیس مخالفت کردند.

مخالفان یحیی گل محمدی معتقدند این مربی به دنبال بهانه ای برای تیم نشدن است و رفتارها و تصمیمات اشتباه او باعث نتیجه گیری پرسپولیس در این فصل شده است. برخی می گویند پرسپولیس به مربی خارجی نیاز دارد و این ستاد دیگر نمی تواند پرسپولیس را موفق کند. از سوی دیگر هواداران و هواداران یحیی گل محمدی می گویند پرسپولیس با وجود تمام مشکلاتی که از ابتدای فصل داشته، عملکرد خوبی داشته و همچنان در کورس قهرمانی است. این افراد معتقدند یحیی بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است و باید فصل آینده روی نیمکت این تیم بنشیند.

هواداران پرسپولیس به نتایج سال های گذشته این تیم با گل محمدی، قهرمانی در لیگ برتر و همچنین صعود به فینال آسیا اشاره می کنند و می گویند تیمی که چنین نتایجی کسب کرده است باید مورد حمایت قرار گیرد و جای انتقاد نباشد. موضوعی که هواداران پرسپولیس و به خصوص حریفان یحیی گل محمدی باید به آن توجه کنند این است که آوردن یک مربی خوب خارجی به این راحتی ها نیست. آنهایی که در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر بازگشت برانکو منتشر کرده اند، به یقین می دانند که برانکو از شرایطش در عمان راضی است و به قراردادش با فدراسیون فوتبال عمان متعهد است.

اما این پرسپولیسی ها می دانند که هر مربی خارجی برانکو نمی شود که بتواند چندین جام برای آنها به ارمغان بیاورد. پرسپولیس در تاریخ باشگاه خود 15 مربی خارجی داشته است که از این تعداد تنها 3 مربی موفق به کسب عنوان قهرمانی با پرسپولیس شدند. آلن راجرز 2، استانکو 1 و برانکو نیز 7 قهرمانی با پرسپولیس کسب کردند و دیگر مربیان خارجی پرسپولیس بدون هیچ دستاوردی از این تیم جدا شدند.

برانکو روزهای خوبی را در پرسپولیس سپری کرد و رکوردش تقریبا دست نیافتنی است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر مربی خارجی بیاورد بتواند مثل برانکو تاثیرگذار باشد و پرسپولیس را به قهرمانی برساند. این نکته نیز حائز اهمیت است که پرسپولیس به دلیل مشکلات و محدودیت های مالی قادر به جذب مربی خارجی سطح بالا نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید