برخورد با خاطیان در انتظار احقاق حق خانواده های داغدار فاجعه کلانشهر از سوی دولت است.

وی افزود: در این حادثه مادران چند فرزند یا تمام خانواده خود را از دست دادند و طاقت این فاجعه بزرگ را نداشتند که برای درمان آنها جلساتی با روانشناسان و مشاوران دانشگاه علوم پزشکی آبادان و داوطلبان سلامت روان برگزار شد. یک تیم مداخله خدمات بهداشتی تا بتواند از حمایت معنوی و معنوی خانواده های بازماندگان برخوردار شود و با آنها در تماس دائمی باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همچنین فهرستی از نیازهای مادی خانواده هایی که از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند. وی آماده بود در این زمینه نیز مورد حمایت قرار گیرد.

خزقلی با اشاره به اینکه مصدومان حادثه کلانشهر از روند درمان و خدمات بیمارستانی رضایت دارند، ادامه داد: خانواده های زیادی از روند تخریب گلایه دارند اما کارشناسان احتمال ریزش مجدد سازه را بررسی می کنند.

وی بیان کرد: در مجموع مردم و مسئولان باید با هم متحد شوند و برای پایان دادن به این موضوع اقدامات جدی تری انجام دهند و اجساد عزیزانی که همچنان زیر آوار مانده اند باید هر چه سریعتر از محل خارج شوند. برای بازگشت آسیب دیده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برخورد با عاملان این فاجعه و انتقام از جان باختگان کودکان آبادانی زیر آوار تخلف، در انتظار حق خانواده ها از سوی دولت است که البته خواسته ماست. همه کسانی که این عمل غیرقانونی را از طریق فساد، رانت و رشوه ایجاد کردند، باید مجازات شوند.

هزگلی ادامه داد: البته با دستور وزارت کشور از جمله رئیس جمهور امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم و به مسائل فنی و استحکام ساختمان ها توجه بیشتری شود.

وی در خصوص نحوه برخورد خانواده های آسیب دیده نیز گفت: در این حادثه بیرحمانه، صمیمانه و صبورانه شاهد حال و هوای خانواده های خوب خوزستانی بودم و با وجود همه دردها، رنج ها، رنج ها و مشکلات، دوباره همان فضای جنگی احساس می شود. در رفتار آنها دیده می شود احترام و بی احترامی به میهن و دولت دست در دست هم به دنبال تصمیم گیری در مورد سازماندهی این حادثه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید