برخی از بندهای طرح شفافیت سه جانبه با شفافیت ناسازگار است


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855901

کریمی گفت: مجلس یازدهم طرحی به نام شفافیت قوای سه گانه توسط نمایندگان مجلس تصویب کرده است که با آنچه قبلاً وعده داده شده بود متفاوت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کریمی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با یزدرسا با اشاره به رد شفافیت قوای سه گانه از سوی هیات امنا گفت: شفافیت یکی از راه های مبارزه با فساد در هر نظام سیاسی است. “.

وی افزود: این در حالی است که شفافیت و صداقت کارکنان نسبت به مردم باعث اعتماد مردم و جامعه به آنها می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: شفافیت یکی از مهمترین شعارهای نمایندگان مجلس یازدهم در زمان انتخابات بود و با ورود آنها به مجلس مردم انتظار داشتند خیلی زود طرح شفافیت به تصویب نمایندگان برسد.

کریمی گفت: اما با گذشت دو سال از روی کار آمدن مجلس یازدهم، نمایندگان مجلس لایحه ای به نام شفافیت سه قوه را تصویب کردند که با آنچه قبلا وعده داده شده بود متفاوت است.

وی افزود: طرحی که مجلس به تصویب رسانده اهداف و وعده های واقعی خود نمایندگان را برآورده نمی کند. حتی هیئت امنا این طرح را رد کرد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: یکی از جنبه های اصلی شفافیت، تعیین تصمیمات و نظرات نمایندگان مجلس در مورد موضوعات مختلف است، اما در مجلس نمایندگان مجلس از مسائل منطقه ای و صنفی کنار گذاشته می شوند که این کاملا مغایر با شفافیت است. “

کریمی تاکید کرد: مجلس یازدهم در ماه های ابتدایی کار خود این فرصت را داشت که با تصویب طرح شفاف سازی مناسب، نامی ماندگار در بین مردم به جا بگذارد، اما متاسفانه این امر محقق نشد.

وی گفت: امروز با وجود گذشت زمان طولانی، انتظار می رود نمایندگان به طور جدی برنامه قبلی را تغییر دهند و طرحی را به معنای واقعی شفاف تصویب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید