برخی از فیلم ها به سفارش جشنواره ها ساخته می شوند


ساعت: 18:30
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879339

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس سازمان سینمایی کشور ضمن تاکید بر عزت فرهنگی کشور در ارائه فیلم در جشنواره های خارجی، گفت: برخی فیلم ها در جشنواره ها سفارش داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد راستین نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور رئیس سازمان سینمایی برگزار شد، آقای خزایی به تشریح حوزه کاری خود پرداخت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس سازمان سینمایی کشور درباره حواشی حضور فیلم های ایرانی در جشنواره کن گفت: قبل از اینکه فیلم های ایرانی را در جشنواره های خارجی ارائه کنیم، تاکید لازم را بر احترام به این جشنواره داریم. کشور. فرهنگ و جامعه «برخی فیلم ها به سفارش جشنواره های خارجی ساخته می شوند.

وی افزود: در ابتدای جلسه آقای نوباوه نایب رئیس کمیته گفت که سینمای دهه 60 ما را به دنیا معرفی کرد و سینمای دفاع مقدس قله سینمای دهه 60 است. اما در مورد سینمای امروز سؤالات زیادی وجود دارد.»

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع نظارت بر حسن اجرای قانون جمعیت برای جوانان در حوزه کاری وزارت علوم در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس قانون جوانان، وزارت علوم و بهداشت موظف به ساخت خوابگاه های دانشجویی است. با وجود مکتوب بودن دستورالعمل های اجرایی مربوط به این قسمت از قانون، دستگاه های مربوطه در اجرای آن عقب مانده اند. مصوبه مجلس».

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید