برخی مشغول کار مشغول هستند/سرمربی موقت تیم ملی؟ هم شایعه است و هم توصیه نمی شود

ساعت: 00:59
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923430

نظارت در فدراسیون های ورزشی کار پیچیده ای نیست

وزیر ورزش و جوانان گفت: شایعه ای مبنی بر انتصاب سرمربی موقت تیم ملی فوتبال مطرح شد که به دلیل اینکه اصلا خوب نیست پیگیری کردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در خصوص انتخاب سرمربیان تیم های ملی فوتبال بزرگسالان و امید گفت: تقویم بسیار شلوغی خواهیم داشت. تا جایی که اطلاع دارم همکاران فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا اقدامات لازم را برای تیم های ملی و انتخاب سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان و امید انجام دهند، بنابراین انتخاب سرمربیان جوانان و تیم ملی امید برای ما نیز مهم است گزینه های خارجی و داخلی برای تیم بزرگسالان وجود دارد. برخی از مربیان ایرانی در لیگ حضور دارند. در مورد تیم ملی هم شایعه شده بود که می گفتند تا پایان رقابت های لیگ برتر سرمربی موقت تیم ملی را انتخاب می کنند و سرمربی ای را انتخاب می کنند که من دنبالش بودم و به نفعش نبود. اصلا تیم ملی در گذشته فراموش نکرده ایم که چگونه ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و امیدوارم در آینده در انتخاب سرمربی تیم ملی با مشکلات مشابهی مواجه نشویم.

وزیر ورزش و جوانان درباره فدراسیون هایی که توسط سرپرست اداره می شوند، گفت: حدود 12 سال پیش که من به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی انتخاب شدم، 25 فدراسیون از 50 فدراسیونی که وجود داشت توسط سرپرست اداره می شد، اما کار فدراسیون ها نبود. بسته شد، اما با برنامه ریزی دقیق از بحران 25 فدراسیون به سلامت عبور کردیم. در مورد دو رشته ورزشی ژیمناستیک و دوچرخه سواری باید بگویم که قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم اختلافات بین المللی داشتند و همین مشکلات تا امروز ادامه دارد اما با توجه به صبر و برنامه ریزی که به خرج داده ایم این مسائل باعث شده است. آنها نیز حل شده است. تا به امروز 5 انتخابات مهم از جمله انتخابات کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک داشته ایم و سپس حدود 43 مجمع عمومی سالانه فدراسیون ها را برگزار کرده ایم.

وی افزود: به زودی انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری برگزار می شود. در رشته وزنه برداری با توجه به رای دادگاه منجر به ابطال انتخابات شد و مجبور شدیم ناظر این فدراسیون را انتخاب کنیم. اما در چند روز آینده چند انتخابات فدرال برگزار خواهد شد. یکی دیگر از فدراسیون هایی که با تصمیم دادگاه مانند وزنه برداری مواجه شد، فدراسیون سوارکاری بود. در این موارد انتخابات فدراسیون سوارکاری نیز برگزار می شود. در اسفند ماه چند رشته ورزشی داریم که دوره چهار ساله ریاست آنها به پایان می رسد و خود به خود وارد چرخه انتخاب رئیس جدید فدراسیون می شوند. این موضوع پیچیده ای نیست و همه فدراسیون ها به طور معمول این روند را طی می کنند.

سجادی در خصوص احتمال تعلیق ژیمناستیک گفت: ما در گذشته این بحران را داشتیم اما امروز دیگر چنین چیزی وجود ندارد و منتظریم تا انتخابات این فدراسیون برگزار شود و سرپرست این رشته مشخص شود. در وزارت ورزش همیشه تلاش می کنیم که انتخابات فدراسیون به موقع برگزار شود. در این میان افرادی هستند که می خواهند نظارت بر فدراسیون ها را طوری جلوه دهند که مشکل بسیار بزرگی پیش روی این ورزش است، در واقع می خواهند سر و صدای زیادی به پا کنند. یکی از فدراسیون هایی که به فدراسیون های تحت نظارت اضافه شد، فدراسیون بوکس بود که رئیس آن پناهنده شد که اتفاق بسیار تلخی برای ورزش بوکس بود اما امروز ارتباط خوبی با رئیس آن فدراسیون داریم و هستیم. پیشرفت خوبی در برنامه ریزی آن فدراسیون داشته است. امیدوارم در آینده این حواشی کمتر شود و کسانی که به مسائل نظارتی دامن می زنند به وزیر ورزش خود اعتماد کنند و به وزارت ورزش کمک کنند تا شرایط ورزش کشور را بهبود بخشد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص آخرین وضعیت پروژه های عمرانی ورزشی در کشور گفت: برای تکمیل پروژه های ناتمام و احیای اماکن ورزشی به حدود 50 واحد اعتبار نیاز داریم که 32 واحد آن مربوط به شوراهای نواحی و تعدادی از آن ها مربوط به شرکت توسعه تاسیسات و تجهیز این یک ورزش است و وظیفه شرکت توسعه تعزیز از دیرباز نظارت بر ورزشگاه های بیش از 5000 نفر و مسئولیت بازسازی و نگهداری آنها بوده است. در هفته دولت 5 پروژه بزرگ را تکمیل و اجرا کردیم و به امید خدا تا پایان سال 1401 7 پروژه بزرگ دیگر را تکمیل و در اختیار ورزش قرار خواهیم داد.

از دهه 80 پروژه های خاموشی داشتیم که با تلاش همکاران توانستیم به صورت فعال ادامه دهیم. مثلا مجموعه خانه کشتی را داشتیم که به سرعت انجام شد که از علیرضا دبیر به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی تشکر می کنم که وقت گذاشتند و این مکان را سریع ترمیم کردند که باید بگویم بسیار زیبا و با بهترین شرایط آماده شد. انجام شد همچنین سالن شهدای ردیف هفتم در خیابان فیاض بخش که قرار بود بازسازی شود به سرعت انجام شد. امروزه این مجموعه از نظر خوابگاه، اتاق تمرین، تجهیزات و … به مرکز مسابقات خوبی تبدیل شده است. با تشکر از زحمات علیرضا دبیر.

سجادی در خصوص اینکه خیلی ها می گویند چرا ورزشکاران وارد این ورزش شدند، گفت: همه این اتفاقات بر اساس مقررات است. من به عنوان وزیر ورزش 8 سال از ورزش دور بودم اما می دانستم در ورزش چه می گذرد. و امروز می دانم که در ورزش چه چیزی به ما دادند. وقتی از رئیس جمهور تصمیم می گیریم، ما که به عنوان وزیر ورزش انتخاب می شویم، موظف هستیم که به مجلس برویم و برای همه رویدادهای ورزشی پاسخگو باشیم که چرا آقای ایکس سرمربی تیم ملی شد یا چرا آقای ایکس سرمربی تیم ملی شد. ایگارگ در هیئت مدیره یک باشگاه خاص است. ایناهاش. اینها همه سؤالاتی است که نظر وزیر ورزش را به خود جلب می کند. کار وزارت ورزش نظارت است اما نظارت ما چقدر موثر است؟ امروز در یکی از برنامه های تلویزیونی هادی سایه یکی از روسای فدراسیون ها گفت که وزیر ورزش اصلا با ما دیدار نمی کند. همه این دغدغه ها باعث شد که وقت کمتری برای فدراسیون ها داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی گفت: باید بگویم از 15 قسمت این ورزشگاه حدود 9 قسمت بازسازی شده و مابقی نیاز به زمان دارد. ما نیاز به منابع داریم تا بتوانیم ورزشگاه آزادی را نوسازی و ارتقا دهیم. ورزشگاه آزادی کشوری مستقل است و به دلیل مسائل قانونی نمی توانیم مانند سایر ورزشگاه ها فعالیت کنیم. در این میان قوانینی وجود دارد که با استفاده از بند 88 و 27 قانون واگذاری اماکن ورزشی می توانیم فضاهای ورزشی را برای بازه های زمانی مختلف واگذار کنیم اما نکته اینجاست که قانون واگذاری اماکن ورزشی را تغییر داده ایم که به اطلاع می رساند. ادارات مربوطه در این قانون اکیدا تاکید کرده ام که مراکز ورزشی به افرادی که مجوز فعالیت باشگاهی دارند داده شود. در واقع دیگر نمی خواهیم مانند گذشته اماکن ورزشی را به کسی اجاره دهیم و برنامه داریم که اجاره بهای اماکن ورزشی را خودمان تعیین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید