برخی نمی خواهند پرونده هواپیمای اوکراینی بسته شود/فساد 92 هزار میلیاردی فولاد دروغ سیاسی بود


ساعت: 22:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916486

مشاور ارشد فرماندهی کل سپاه در خصوص پرونده هواپیمایی اوکراین گفت: در این مورد مسئولان به اشتباه خود اعتراف کرده اند و به بسیاری از خانواده ها 5 میلیارد دیه پرداخت شده است و برخی نیز دریافت نکرده اند اما عده ای دریافت نکرده اند. خواستار بسته شدن این پرونده به دلایل سیاسی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حسین طیب مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ) و گرامیداشت 25 آذر به عنوان روز دانش آموز، گفت: 25 آذر سالروز مبارزه دانش آموزان با استکبار است و دیکتاتوری را گرامی می داریم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه، جنبش دانشجویی دانشگاه تهران را سرآغاز حرکتی عظیم برای مبارزه با استکبار جهانی دانست و افزود: امروز آمریکا در منطقه عربی آسیا شکست خورده و در حال خروج از منطقه است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها طبق اسناد خود می گویند سال 2025 سال سرنوشت آمریکاست، تصریح کرد: آنها معتقدند اگر آمریکا بتواند تا سال جاری وضعیت خود را تحت کنترل درآورد، به راه خود ادامه می دهد و اگر نتواند سقوط خواهد کرد. .

یکی از مسئولین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر زلزله شناسی این خانواده گفت: با رئیس مجلس مشکل شخصی وجود داشت، نه تاثیری در صلاحیت وی دارد و نه فساد. خانواده قالیباف بدون استفاده از جت شخصی یا امکانات سفارت به ترکیه رفتند و برگشتند. داماد گوینده خانواده دارد، آیا فسادی در این زمینه وجود دارد؟

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اتفاقات و دیدارهای اخیر با هنرمندان و ورزشکاران گفت: وقتی انتصاب فردی در کشور مصونیت نمی دهد، کشور خوب خواهد شد.”

طائب با بیان اینکه همه باید پاسخگوی گفته ها و حرف های خود باشند، افزود: آیا سلبریتی ها اجازه دارند هر طور می خواهند صحبت کنند؟ هرکس حرفی زد یا دروغ گفت باید مسئولیتش را بپذیرد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به مبارزه با فساد در دولت گذشته گفت: در دولت قبل با برادر رئیس جمهور برخورد کردند.

وی با بیان اینکه در دولت بررسی های لازم در حال انجام است و اجازه فساد داده نمی شود، تصریح کرد: وقتی دلار 4200 تومانی برداشته شود، زمینه فساد از بین می رود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره وضعیت کشور از سوی مسئولان گفت: در دولت فعلی تمام تلاش برای بهبود روابط با همسایگان و در این دولت با بسیاری از کشورها روابط و معاهدات خوبی برقرار شده است.

طائب با بیان اینکه در دولت اتفاقات خوبی افتاده و کارهای خوبی انجام شده است، تصریح کرد: کارهایی که انجام شده باعث شده کشورهای همسایه بدون ترس از تحریم با ما همکاری کنند، اما وقتی امنیت به خطر بیفتد کشورها نیز نسبت به همکاری ما مردد هستند. ..

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به پیش بینی ها در کشور در خصوص حوادث اخیر گفت: نهادهای امنیتی و نیروی انتظامی در اربعین دخالت داشتند که باعث شد از برخی مسائل غافل شویم.

طائب با اشاره به فوت مهسا امینی و بیان اینکه ما سهل انگاری کردیم و نباید اجازه می دادیم تجمع اولیه مقابل بیمارستان اتفاق بیفتد، افزود: تجمع اولیه مقابل بیمارستان در واقع سازماندهی شده بود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل تجمعات زیادی داشتیم که در قالب پرستاران، کامیون داران، معلمان و… در قالب صنوف مختلف بود، افزود: خوشبختانه در دولت فعلی این مشکلات برطرف شده است.

مشاور عالی فرمانده سپاه در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر نحوه برخورد با بابک زنجانی و برخی افراد عادی گفت: با بابک زنجانی به طور تصادفی برخورد شد و او به اعدام محکوم شد.

وی با اشاره به اینکه بابک زنجانی و طبری توسط اطلاعات سپاه دستگیر شدند، گفت: هیچ قصوری در برخورد با متعصبان وجود نداشت.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر علت تشکیل سازمان اطلاعات سپاه و اینکه این سازمان برای تضعیف وزارت اطلاعات ایجاد نشده است، گفت: در همه جای دنیا سازمان های اطلاعاتی متعددی وجود دارد و اختلاف نظر بین آنها وجود دارد. سیستم های اطلاعاتی بد نیستند و می توانند برای مردم خوب باشند.”

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در خصوص زندان اوین نیز با بیان اینکه در این حادثه ابتدا باید از درون قیام می کردند و سپس از بیرون جمع می شدند و زندان را باز می کردند و می گفتند ما پیروز شدیم، افزود: خوشبختانه این پازل به درستی مونتاژ نشد و این اتفاقات رخ نداد.

طیب در پاسخ به سوال دانشجویی درباره فساد 92 هزار میلیاردی فولاد گفت: این حادثه یک دروغ سیاسی بود که هیچکس توضیح نمی دهد و کسانی که آن را مطرح کردند امروز جرأت عذرخواهی را ندارند.

وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی شود و نماینده ای که این موضوع را مطرح کرده مستندات خود را جلوی دوربین نشان دهد، تصریح کرد: در این گونه موارد باید دقت شود.

مشاور ارشد فرمانده سپاه با بیان اینکه قبول داریم ضعف هایی داریم و به همه اهداف خود نرسیده ایم، افزود: باید با اعداد، آمار و واقعیت صحبت کنیم و نباید بر اساس شایعات و حرف ها صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا وارد عراق شد و امروز نفت عراق را می فروشد و پس از کسر سهم خود و سهم جنگ کویت، موجودی را به حساب دولت عراق واریز می کند، افزود: در دولت قبل با خاموشی های زیادی مواجه بودیم اما امروز مشکل وجود دارد. حل شده است.”

طیب در خصوص سوال یکی از دانشجویان در مورد کشاورزی و صنعت در مغان اردبیل گفت: سازمان اطلاعات سپاه در دولت قبل اجازه این واگذاری را نداد.

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص پرونده هواپیمایی اوکراینی و با بیان اینکه پرونده این حادثه همچنان در اذهان عمومی بسته نشده است، گفت: در این مورد مسئولان به اشتباه خود اعتراف کردند. و برای بسیاری از خانواده ها 5 میلیارد دیه پرداخت شد و عده ای هم نگرفتند اما برخی به دلایل سیاسی نمی خواهند این پرونده بسته شود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید