برنامه رئیس جمهور برای بازنشستگان چیست؟

برنامه رئیس جمهور برای بازنشستگان چیست؟

حقوق بازنشستگان مبلغی است که ماهانه تا پایان عمر به افرادی که واجد شرایط بازنشستگی هستند داده می شود. حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین درآمد دو سال اخیر که از حقوق بازنشستگی کسر می شود محاسبه می شود. حقوق مستمری بگیر فاکتورهایی دارد از جمله شرط سن و مدت سابقه کار که شرط احراز این حقوق می باشد.1401 حقوق مستمری بگیر برای افراد مختلف و همچنین کمک هزینه بازنشستگی متفاوت است. حقوق بازنشستگی بیمه 1401 مبلغی کمتر از حقوق مستمری بگیران کشور است.

میرهشمی موسوی; مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: در این سال ها تجربیات خوبی به دست آورده ایم و تلاش های زیادی در این سال ها انجام شده و امروز در حال خدمت رسانی به بخشی از جامعه در حوزه هستیم. تامین اجتماعی و بیمه».

وی افزود: قبل از انقلاب از 35 میلیون نفر حدود 20 درصد بیمه بودند و امروز بیش از 70 درصد جامعه ما بیمه هستند. همچنین در چند ماه گذشته با اقدامات دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه درمان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پوشش 70 درصدی جامعه تحت پوشش بیمه گفت: دستاورد بزرگی در راستای تحقق عدالت اجتماعی است که محقق شده است هرچند باید بتوانیم به پوشش 100 درصدی برسیم. .

موسوی با اشاره به تعداد مستمری بگیران گفت: این تعداد در حال حاضر به 3.6 میلیون نفر رسیده است. این عدد مربوط به 80 هزار مستمری بگیر قبل از انقلاب است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حدود 270 هزار قالیباف تحت پوشش بیمه این سازمان هستند که سهم بیمه آن را دولت پرداخت می کند.

موسوی با اشاره به افزایش تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی پس از انقلاب گفت: در حال حاضر بیش از 400 مرکز درمانی فوق تخصصی بیمارستانی ایجاد شده است.

وی افزود: روزانه حدود 13 هزار نفر در بخش های مختلف بستری می شوند و این را با بحث های درمانی در گذشته مقایسه کنید و متوجه می شویم که از انقلاب تامین اجتماعی و درمان تاکنون اقدامات موثری انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: با انقلاب اسلامی انقلابی در ارائه خدمات بیمه ای به وجود آمد و البته با شرایط ایده آل فاصله داریم و تلاش می کنیم به آن مرحله برسیم.

موسوی در ادامه این نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام شده در این دوره از مدیریت سازمان تامین اجتماعی، گفت: برنامه‌های راهبردی در بخش‌های مختلف بیمه سلامت و اقتصادی اجرا شد و بر روی هشت برنامه راهبردی تمرکز کردیم. یکی از راهبردهای ما ایجاد پوشش بیمه همگانی برای افراد جامعه بود که با هدف مرتبط بود.

وی ادامه داد: با مطرح شدن بیمه خانوار ایرانی برای اولین بار توانسته ایم بخش قابل توجهی از این اقشار را پوشش دهیم. سال گذشته یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و امسال نیز همین روند گزارش شده و تا به امروز 880 هزار بیمه شده جدید تحت پوشش قرار گرفته اند و این روند ادامه خواهد داشت. انشالله اصل کلی پوشش تامین اجتماعی را رعایت خواهیم کرد.

وی گفت: در این مدت قانون 5 بیمه کارگران ساختمانی اصلاح شد و به زودی ابلاغ می شود و برآورد ما این است که بین 500 تا 700 هزار نفر تحت پوشش این قانون قرار گیرند.

موسوی افزود: در این مدت 5 لایحه در رابطه با اصلاح ساختار فنی و محاسباتی سازمان تهیه شده که این لوایح مطابق با سیاست های وزارت رفاه اجتماعی به دولت ارائه شده و می تواند حل شود. مشکل چندین ساله صندوق

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ماهانه 30 هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود و علاوه بر شرایط دستمزد و مستمری، توسعه خدمات در اولویت سازمان است. امسال شاهد افزایش 120 درصدی هزینه بازنشستگان بوده ایم و 50 درصد حق بیمه تکمیلی مستمری بگیران توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود و هم اکنون سازمان بیمه اجتماعی ماهانه 102 هزار تومان در قالب بیمه تکمیلی مستمری بگیران به سازمان پرداخت می کند. شرکت بیمه تکمیلی بازنشستگان حافظ

وی گفت: امسال 23 پروژه طراحی شده و 9 هزار میلیارد تومان برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است. یکی از این پروژه ها بیمارستان هدایت است که با ظرفیت 100 تخت فعالیت می کند و ساخت 6-5 درمانگاه در دستور کار سازمان است. اتفاقات خوبی در حوزه پوشش بیمه ای در دولت سیزدهم افتاده است و تاکید رئیس جمهور به ویژه در حوزه درمان، انشالله در آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت. بحث پوشش بیمه ای ناباروری برای اولین بار اتفاق افتاد و همچنین در بحث دارواب بیش از 200 دارو تحت پوشش بیمه ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعزام مستمری بگیران به مشهد از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی است که به صورت رایگان اعزام می شوند. تاکنون بیش از 30 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شده اند که باید تلاش کنیم این تعداد به بیش از 50 هزار نفر برسد. امسال.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی هوشمندسازی خدمات است و باید به سمتی برویم که مداخلات انسانی را کاهش دهیم و در این مدت 30 خدمت غیرحضوری به 42 خدمت رسیده است و خداوند متعال. مایلیم این تعداد در آینده به 52 سرویس نزدیک شود.

موسوی اضافه کرد: در بحث نسخه الکترونیک در دولت قبل حدود 60 درصد پیشرفت داشتیم اما اکنون این رقم به 90 درصد رسیده و توانسته ایم در اجرای نسخه الکترونیک پیشرفت خوبی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید