برنامه ریزی برای احیای 6000 بلوک بسته و نیمه بسته در سال 1401


ساعت: 23:53
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840710

در جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهور عنوان شد: 12 هزار میلیارد تن تسهیلات برای احیای 6 هزار واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط ​​و بزرگ در نظر گرفته شد. 1401.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و روسای برخی بانک های موجود با اشاره به اینکه برخی واحدها و کارگاه های تولیدی در سال های اخیر سال‌ها به دلیل بی‌ثباتی شاخص‌های کلان اقتصادی با چالش یا تعطیلی مواجه شدند، وی گفت: بانک‌های عامل عامل می‌توانند با واگذاری مالکیت به وعده‌های دولت برای افزایش اشتغال و همچنین تامین مالی و حمایت از مشاغل راکد و نیمه راکد با کمک احیاگران عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: سریع ترین و کم سرمایه ترین راه برای ایجاد اشتغال در کشور کمک به شرکت های تعطیل و نیمه تعطیل برای راه اندازی مجدد با سرمایه در گردش، رفع موانع و همچنین ارائه تسهیلات بانکی است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اولویت بنگاه های اقتصادی در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، افزود: بنگاه های صادرات محور و همچنین مرتبط با کالاهای راهبردی مانند حبوبات، کالاهای اساسی و فناورانه باید در اولویت پاسخگویی به منطقه و منطقه باشند. چالش های جهانی «کشور نباید در این زمینه ها واردات داشته باشد.

مخبر با اشاره به نامزدی سال نو با عنوان «تولید; «دانش‌سازی، اشتغال‌زایی» توسط مقام معظم رهبری افزود: احیای واحدهای دانش‌بنیان و دانش‌بنیان تعطیل و نیمه تعطیل و حمایت و حمایت از پردیس‌های علم و فناوری باید در اولویت بعدی اقتصاد باشد. جنبش احیای واحدها.

وی از دبیر نهضت واحدهای اقتصادی خواست با بررسی و طبقه بندی موانع و ارائه راهکارها با همکاری بانک ها و نهادهای حمایتی، برنامه مدونی برای احیای حداقل 6000 واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال 1401 تهیه کنند.

در این جلسه سید امیرحسین مدنی دبیر نهضت احیای واحدهای اقتصادی با ارائه گزارشی از پیشرفت فعالیت واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اعلام کرد: بررسی ها و مشاهدات حاکی از آن است که 45 هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل تاکنون شناسایی شده است که از این تعداد 33 هزار واحد غیرفعال و 11 هزار واحد نیمه فعال کمتر از 50 درصد فعالیت دارند.

وی ادامه داد: امسال 460 واحد با کمک احیای مجموعه ها مقاوم سازی شده و 40 بلوک نیز در حال مقاوم سازی است.

همچنین در این جلسه خاطرنشان شد: 12 میلیارد تن منابع از منابع شش بانک عامل برای واریز وجوه احیای شش هزار واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط ​​و بزرگ در سال 1401 در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید