برنامه کلی تحول فرهنگی با 125 سرفصل تدوین و اجرا شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه شانزدهمین جشنواره شعر فجر با اشاره به اقدامات انجام شده در شش ماه گذشته و برنامه های جاری این وزارتخانه اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح تحول کاملی را به عنوان طرح تحول کامل تدوین کرده است. دولت سیزدهم روی کار آمد و یک طرح جامع را که از قبل اعلام شده بود در دستور کار خود قرار داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این برنامه شامل 125 اقدام عملی و قابل سنجش برای چهار سال آینده است که به طور کامل اختصاص یافته و برای هیچ حوزه مشترکی تدوین نشده است چرا که برنامه های مشترک قابل سنجش نیست.

اسماعیلی افزود: این برنامه در بخش های مختلف از جمله اقتصاد فرهنگی یا توجه ویژه به موضوع عدالت فرهنگی و مصادیق آن از جمله محوریت مسجد و تمرکز بر برنامه های آموزشی برنامه ریزی های ساختاری، اجرایی و عملیاتی انجام داده است. . .

وی با بیان اینکه برنامه های جاری این وزارتخانه به ادارات مربوطه ابلاغ شده است، افزود: به زودی اقدامات انجام شده را به اطلاع رسانه ها خواهیم رساند تا بر اساس ارائه شش ماهه این وزارتخانه زمینه نقد و ارزیابی را فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر این اساس در 6 ماه گذشته توسعه عدالت فرهنگی را در دستور کار قرار داده ایم و هم اکنون 40 هزار نفر در 72 شهر فقیرنشین از ظرفیت مساجد محلی استفاده می کنند و به تمام شئونات بومی و مذهبی احترام می گذارند. کشور.” -آموزش های هنری در 50 زمینه مختلف.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نسبتا موفق جشنواره های مختلف علیرغم مشکلات و موانع پیش رو، گفت: در این هفته با برگزاری جلسه انجمن فارابی و تمامی معاونان آن، مصمم به برگزاری رویدادهای مهم در حوزه فرهنگی هستیم. و هنر. .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تدارک برنامه های تعاملی با وزارت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگی نسل جوان گفت: برنامه ای که به تصویب مقام معظم رهبری نیز رسیده است به زودی اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید