برگزاری نشست بررسی کانون های گرد و غبار با حضور وزرای 12 کشور در تهران


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839684

دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل جلسه بررسی کانون های گرد و غبار در تیرماه با حضور وزرای 12 کشور موثر در ارسال گرد و غبار به ایران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، علی محمد طهماسبی بیرگانی دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به موضوع کانون های خارجی گفت: رایزنی های کوتاه مدت و اضطراری در حال انجام است. «خب؛ به زودی تیمی برای ارزیابی مشکل به منظور انجام اقدامات سریع، عملیاتی و اجرایی و انتقال تجربیات به کشور همسایه اعزام خواهد شد.

وی افزود: از نظر کار میان مدت نیز تیرماه در تهران با حضور وزرای 12 کشور که در موضوع انتشار گرد و غبار در ایران تاثیرگذار هستند، جلسه خواهیم داشت.

وی افزود: در این نشست می‌خواهیم یک طرح منطقه‌ای در خلیج فارس و کشورهای دارای بیشترین انتشار گرد و غبار ارائه کنیم و با تصویب اقدامات بلندمدت پیشنهادی ایران با پیگیری و همکاری در مجامع بین‌المللی مرتبط، با دامنه گسترده تر و بینایی

طهماسبی بیرگانی در پاسخ به این سوال که آیا تاثیر اقدامات کوتاه مدت به زودی در خوزستان دیده می شود؟ فرمود: امیدواریم; البته موضوع دامنه وسیعی دارد زیرا در همسایه غربی حدود 24 میلیون هکتار گرد و غبار وجود دارد که باید در این کشور با جدیت بیشتری برخورد شود و مبارزه با ریزگردها در اولویت قرار گیرد.

وی در گفتگو با تلویزیون افزود: البته ایران پیگیر مطالبات جامعه دیپلماسی است و در آینده با تصمیمات بالاترین سطوح کشور این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید