برگ برنده ایران غنی سازی است/برجام نهایی شده است، اما غرب پروژه می کند


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897453

تفضلی کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل در گفتگو با دانا;

استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران واحد مرکز، برگ برنده ایران را غنی سازی دانست و گفت: اگر دو رابطه انسانی را مقایسه کنید، کشوری که قوی تر است می خواهد از کشور مقابل امتیاز مثبت بیشتری بگیرد. و کشوری که ضعیف تر است. او باید یا بپذیرد یا تسلیم یک سری تحریم ها و سایر درگیری های فیزیکی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرانسه، آلمان و انگلیس روز شنبه در بیانیه‌ای از درخواست ایران در مذاکرات برای از سرگیری برجام مبنی بر پایان دادن به تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در سه سایت هسته‌ای ایران ابراز ناخرسندی کردند و گفتند که این درخواست در مذاکرات وجود دارد. به خطر انداختن

تروئیکای اروپایی در این بیانیه اعلام کرد: این درخواست اخیر تردیدهای جدی را در مورد نیات و تعهدات ایران در خصوص نتیجه موفقیت آمیز برجام ایجاد می کند. موضع ایران در تضاد با تعهدات الزام آور قانونی ایران است و چشم انداز احیای برجام را تهدید می کند.

یایر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با تشکر از ترویکای اروپایی برای انتشار بیانیه خود و اتخاذ موضع قاطع در مورد مذاکرات احیای برجام گفت: در ماه های اخیر مذاکرات دقیق و فشرده ای با آنها داشته ایم. اطلاعات به روز شده در مورد فعالیت های آنها.” ما سایت های هسته ای ایران را به آنها ارائه کردیم.

لاپید همچنین به تلاش های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از توافق احیای برجام اشاره کرد و مدعی شد که این تلاش ها موفقیت آمیز به نظر می رسد.

برگ برنده ایران در حال ثروتمند شدن است

حسین تفضلی کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی دانا در پاسخ به این اظهارات گفت: در این مورد هیچ حق و باطلی وجود ندارد و واقعیت این است که قدرت تعیین کننده است و طرفی که دارد. اکثر کارت های برنده در دستش است.”، فشار بیشتری وارد می کند و طرفی که برنده کمتری دارد می تواند فشار کمتری وارد کند.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران واحد مرکز با بیان اینکه برگ برنده ایران غنی سازی است، گفت: اگر دو رابطه انسانی را مقایسه کنید کشوری که قوی تر است می خواهد از کشور مقابل امتیاز مثبت بیشتری بگیرد. و کشوری که ضعیف‌تر است، یا باید یک سری تحریم‌ها و دیگر درگیری‌های فیزیکی را بپذیرد یا تسلیم شود.

تفضلی افزود: واقعیت این است که در شرایط کنونی نظام های سیاسی با یکدیگر در تضاد هستند. تعدادی از نظام های سیاسی در غرب می گویند نظام جمهوری اسلامی ایران به وظایفی که ما معتقدیم عمل نمی کند و همچنین معتقدند ایران به چارچوب های خود عمل نمی کند.

این کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل ادامه داد: دو نظام سیاسی با هم در تضاد هستند و اگر به دنبال این باشیم که چه کسی حق دارد و چه کسی باطل، گمشده ایم.

وی تصریح کرد: وقتی آمریکا بخشی از هزینه سنگین سازمان ملل را می پذیرد و می پردازد، آن وقت مطالبات خود را به سازمان ملل دیکته می کند. آژانس هم همینطور است. وقتی آژانس هیچ درآمدی ندارد و پول و سازمان آن توسط اسرائیل پرداخت می شود، آنها در واقع می توانند گلوگاه را تنگ کنند.

آژانس ها و سازمان های فراملی بر اساس لیبرالیسم ایجاد شده اند

استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: سازمان ها و سازمان های فراملی بر اساس لیبرالیسم ایجاد شده اند نه تفکر شرقی، زیرا اگر غیر از این بود شرقی ها نفوذ بیشتری داشتند اما اینطور نیست.

وی افزود: برجام در واقع نهایی شده است، اما غرب در حال اغراق است و به دیگران می‌گوید ببینید می‌خواهند ما را بمباران کنند، بگذارید قبل از اینکه شما را هسته‌ای کنند، آن را خفه کنند. آنها این نمایش را در جهان به نمایش می گذارند و هر چه ایران بیشتر شکست می خورد، تقاضاهای بیشتری می کنند زیرا می دانند برگ برنده ای در دست دارند.

دیدگاهتان را بنویسید