بسته جدیدی از مشوق ها برای جذب کارکنان جدید به کارفرمایان پیش بینی شده است


ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840375

معاون وزیر کار گفت: دولت در تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران در شورای عالی کار تنها نقش قاضی، داور و هماهنگ کننده را داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با اعضای اتاق بازرگانی اردبیل گفت: با توجه به شرایط موجود در مجلس شورای اسلامی در سال 2018 به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این زمینه اقدام شد.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی نرخ افزایش حقوق کارگران در سال جدید 19 اسفند سال گذشته تعیین شد که در نهایت باعث آرامش بخش خصوصی شد و دوستان در بیانیه عالی خلاصه شدند. شورای کار خیلی زودتر از سال.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه دولت تنها نقش قاضی، داور و هماهنگ کننده را در تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران در شورای عالی کار داشته است، گفت: کاملا رقابتی و چالش برانگیز است.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه تاثیر افزایش دستمزد بر تورم در ایران به طور علمی ثابت نشده است، گفت: تاثیر افزایش دستمزد بر تورم در ایران به صورت علمی ثابت نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات و مبنای علمی که در کشور وجود دارد، چرخه دستمزد-تورم در ایران چندان ثابت نشده است، در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای اتاق در این زمینه، خاطرنشان کرد: البته نرخ دستمزد بین 10% یا 8% است اثراتی دارد که برخی از آنها بحث برانگیز بوده و تاثیر آنها موثر است. چون برخی از دوستان در مصاحبه های خود حتی تا 50 درصد می گویند که این رقم مبنای علمی دقیقی ندارد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از سوی دیگر بر اساس آنچه در اقتصاد مشاهده می شود، افزایش دستمزدها از نظر علمی باعث افزایش تقاضای موثر و در نهایت افزایش فروش محصول می شود.

کریمی گفت: در مجموع این تصمیم از بسیاری جهات غیرمنطقی نبود اما در عین حال دولت با جدیت پیگیر بسته تشویقی است و کمیسیون اجتماعی نیز تمامی حمایت های لازم و رفع دغدغه های بخش خصوصی را در این زمینه انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید