بقایای تفکر اصلاح طلبی; بلای فوتبال ایران/ بهای تخریب حکومت مردمی در مشهد!


ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818605

معدود بقایای اندیشه اصلاح طلبی در مشهد برای ورزش و نظام فوتبال ایران که نام خود را در رسانه های خارجی دست و پا کرده است، قیمت گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا; فدراسیون ملی فوتبال از شامگاه نهم فروردین ماه با بحرانی خودخواسته مواجه شده است که با بی تدبیری کادرفنی این بحران اکنون تمامی رشته های ورزشی کشور را با خطر جدی مواجه کرده است.

ناهماهنگی ساده مسئولان فدراسیون، هیئت فوتبال استان خراسان رضوی و نهادهای امنیتی از یک سو و بی نظمی بلیت فروشی فدراسیون فوتبال از سوی دیگر اتفاقات تلخ و ناگواری را در پی داشت که اکنون به ضرر کل کشور تمام شود.

محاصره هواداران زن تیم ملی فوتبال در ورزشگاه امام رضا (ع) برای تماشای دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان در حالی صورت گرفت که بسیاری از این بانوان از سایت فدراسیون فوتبال بلیت قانونی خریدند و در نهایت فلفل سیاه پاشیده شده ملاقات!

با این تفاسیر و پس از این رسوایی تاریخی; احسان اصولی، یکی از اعضای هیئت مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال که رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی و رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون نیز هست، ارزیابی گذرا از خود و یارانش در این فدراسیون داد!

معلوم نیست این بی احتیاطی و بی اخلاقی از کجا می آید. اصول فاجعه غم انگیز ورزشگاه مشهد با سهل انگاری کامل نتیجه دزدی را برای خود و مجموعه فدرال که اکنون عملاً در اختیار او قرار گرفته است به ارمغان آورد و بی تفاوت به زنان هوادار تیم ملی توهین کرد.

البته از احسان اصولی نباید انتظار بیشتری داشت. یکی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر مشهد که با جوایز فراوان و لابی های گیج کننده فراوان به شورای شهر شیعه محور راه یافت و حالا به نظر می رسد در نقش کوفی به دولت اصولگرا ضربه می زند.

اصولی دقیقا همان مردی است که به همراه مهرداد سراج که این روزها در حال تدوین توییت های مشکوک برای توقف فوتبال ایران در فیفا است، مدعی مبارزه با فساد در فوتبال است و به همین بهانه شهاب الدین عزیزی هادم را از ریاست فدراسیون برکنار کرد.

اصولی اما در همین مدت کوتاه انعطاف در فدراسیون فوتبال نشان داد که دست کمی از مهرداد سراج ندارد و از آنجایی که دوست سابقش تنها در یک سال موفق شد تیم های والیبال و فوتبال را به سایپا در ته چاه بفرستد. او این مهارت را در رسانه ملی دارد.

با دیدار تیم ملی در مشهد که منجر به اتفاقات تلخ حاشیه ورزشگاه شد، فدراسیون ملی فوتبال به شدت زیر تیغ فیفا قرار گرفت و حالا نارنجک بزرگی در زمین فوتبال ما وجود دارد. با بی برنامگی و تهمت های آقایان، نظام در مظان اتهامات سنگینی قرار می گیرد که توجیه آن آسان نیست.

بهای کشور یک مصلح سرشناس کم نیست. شاید احسان اصولی که اولین نفر تصمیم گیرنده فدراسیون شد برای تخریب چهره مردمی دولت سیزدهم دست به چنین اقدامی زد تا وزارت ورزش و جوانان و در نهایت دولت مورد انتقاد قرار گیرد.

این فرضیه زمانی به این نظریه نزدیک می شود که یکی دیگر از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با توئیت های رمزی و مشکوک سعی در مقابله با سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دولت مردمی و در عین حال بی کفایتی و بی کفایتی وی دارد. همدستانش وزیر حجه الاسلام والمسلمین. سیبل را سرزنش کنید.

معلوم نیست این جامعه حقیر از ورزش و فوتبال چه می خواهد. از طرف مسعود سلطانی فر و هم تیمی هایش است که ورزش را به حریم خصوصی نهادهای مالی تبدیل کرده اند و از طرف احسان اصولی به عنوان بازمانده همین سیستم است که هزینه های هنگفتی را برای فوتبال و کل نظام به همراه داشته است.

شاید دادستان کل کشور و مراجع نظارتی بتوانند ماهیت واقعی برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را مشخص کنند و سپس اقدام فوری انجام دهند. نیت خالصانه خود را به فدراسیون جهانی فوتبال و رسانه های بین المللی نشان دهید تا از خطرات احتمالی فوتبال ایران کاسته شود و چنین حوادث تلخی تکرار نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید