بمباران هسته ای ژاپن؛ میراث شوم سیاست استعماری غیر مذهبی و ضد بشری آمریکا بمباران هیروشیما بود. نمونه بارز نقض حقوق بشر آمریکا است


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888254

احمدعلی مقدم گفت: بمباران اتمی ژاپن و کشتار صدها هزار انسان بی گناه میراث شوم دشمنی ها و سیاست های استعماری آمریکا بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدعلی مقدم در گفتگو با راه آرمان; وی در 15 آگوست سالگرد بمباران اتمی هیروشیما ژاپن گفت: در پایان جنگ جهانی دوم، آمریکا جنایتکار و جهانخوار، دو شهر هیروشیما و ناکازاکی را با هدف رسمی بمباران کردند. و تسلیم بی قید و شرط دولت ژاپن و این جنایت هولناک تنها نمونه است.استفاده نظامی از سلاح های هسته ای در طول تاریخ بشر نمونه بارز نقض حقوق بشر آمریکاست.

وی گفت: بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی با فاصله سه روز به دستور رئیس جمهور وقت آمریکای جهانخوار انجام شد و تا به امروز تنها استفاده نظامی از سلاح هسته ای در جهان است که به نتیجه رسیده است. در اثر بمباران هسته ای ژاپن صدها نفر کشته شدند. هزاران نفر بی‌دفاع بودند و اثرات تشعشعات اتمی بر نسل‌های آینده باقی ماند و آسیب‌های بی‌سابقه‌ای به محیط زیست وارد کرد. بنابراین قتل و بداخلاقی ماهیت نظامیان متکبر، بی دین و ضد بشری آمریکایی است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه بمباران اتمی ژاپن و کشته شدن صدها هزار انسان بی گناه میراث شوم اقدامات خصمانه و سیاست های استعماری آمریکاست، افزود: انجام این اقدام احمقانه. برای ترساندن شوروی و سایر کشورهایی که اخیراً سلاح‌ها و سلاح‌های کشتار جمعی جدید در اختیار داشتند، مردم بی‌دفاع ژاپن را قربانی اقدامات نظامی کردند که به هیچ وجه قابل توجیه نیست، بنابراین به فرموده حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام زمان(عج) خامنه ای: «اگر کسی بخواهد از جنایات ارتش مستکبرین بگوید، چقدر کتاب می توان نوشت و باید نوشت».

وی تصریح کرد: استفاده از بمب اتم در جنگ جهانی دوم ضربه سختی به ژاپن وارد کرد به طوری که در عرض چند ثانیه چند صد هزار نفر کشته شدند، شهر به ویرانه تبدیل شد و هزاران نفر بی خانمان شدند، همه آمریکایی ها. سیاست جهانخواری استکبار و استعماری بود و بار دیگر چهره خشن تمدن غرب به ویژه آمریکا را به جهانیان نشان داد.

مقدم با اشاره به محکومیت جهانی اقدامات فاجعه بار آمریکا گفت: آمریکا با چنین کارنامه هولناک و جنایات غیرانسانی علیرغم ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر، همچنان به دنبال نوسازی و تولید نسل های جدید سلاح های هسته ای و با حمایت از تاسیسات هسته ای رژیم است. صهیونیست غاصب و نامشروع هیروشیما کوچکی را در فلسطین اشغالی ایجاد کرده است، بنابراین با توجه به اینکه سلاح های هسته ای پیشرفته ترین و مخرب ترین سلاح در عرصه تسلیحات جهانی است، ضروری است جامعه جهانی استفاده از این گونه سلاح ها را به ویژه منع کند. در میدان به غیرنظامیان، تصمیم قاطع بگیرید.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با بیان اینکه تاریخ آمریکا مملو از دخالت ها و جنایات علیه ملت های جهان است، خاطرنشان کرد: تبیین جنایات آمریکا علیه بشریت بسیار ضروری است. از زوایای مختلف به ویژه بازگویی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، ضدبشری بودن این شیطان بزرگ باید برای نسل جوان و نسل های آینده افشا شود و این فاجعه تاریخی مدام در یادها بماند تا از تکرار آن در هر جای دنیا جلوگیری شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید