بهبود وضعیت پزشکی نسبت به نیمه اول سال / تاخیر در روند بهبودی با مصرف تصادفی دارو

ساعت: 21:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923119

دکتر بیگدلی گفت: تهیه داروها بدون تجویز پزشک علاوه بر تاخیر در روند درمان و ایجاد عوارض جانبی و گاه تداخل دارویی، باعث کمبودهای غیرقابل پیش بینی دارو و رنج بیماران می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر آذین بیگدلی پزشک شهرستان هندوستان استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اهمیت تشخیص و درمان بیماران به عنوان دو دست متصل به بدنه سلامت جامعه بر هیچکس پوشیده نیست. و مهم است که این نیاز را به موقع انجام دهید.
وی افزود: مرکز بهداشت و درمان شهرستان هندودر به عنوان تنها مرکز 24 ساعته در بخش سربند استان مرکزی، به بیماران سرپایی و اورژانسی خدمات رسانی می کند و با توجه به فاصله از اولین مرکز بیمارستانی و جاده های نامناسب این منطقه به ویژه در فصول سرد و بارش برف، تهیه دارو و تجهیزات مورد نیاز مرکز از اهمیت بالایی برخوردار است.
دکتر بیگدلی تصریح کرد: وضعیت فعلی انواع داروهای مورد نیاز داروخانه این مرکز نسبت به نیمه اول سال جاری با پیگیری های مسئولان مربوطه بهبود چشمگیری داشته است و امیدواریم همین امر نیز محقق شود. در مورد داروهای اعصاب و روان ضروری برای بیماران به دلیل اهمیت زیادی که در درمان این گروه دارند.
این پزشک گفت: علاوه بر این از مشتریان و بیماران تقاضا داریم طبق روال قبلی این مرکز از درخواست و اصرار بر خرید داروهای بدون نسخه مانند آنتی بیوتیک، آمپول و به ویژه داروهای خوددرمانی کودکان خودداری کنند. .
وی افزود: تهیه دارو بدون تجویز پزشک علاوه بر تاخیر در روند درمان و ایجاد عوارض جانبی و گاه تداخل دارویی، باعث کمبودهای غیرقابل پیش بینی دارو و رنج بیماران می شود.
دکتر بیگدلی در پایان درباره بازگشت مجدد ویروس کرونا گفت: از هموطنان عزیز می خواهیم پیشگیری را بهتر از درمان بدانند و دست های خود را به طور مکرر با آب و صابون بشویند، از ماسک مخصوصاً در هنگام مراجعه به مراکز درمانی و شلوغی و شلوغی استفاده کنند. فضاهای بسته، غذای سالم بخورید و سبزیجات تازه را جدی بگیرید.
با آرزوی سلامتی برای شما ایرانیان عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید