بهره برداری از دلار با گروه بریکس پلاس برعکس سقوط ایران محاسبه شد / دعوتنامه


ساعت: 20:27
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878528

سردار سالار آبنوش با تاکید بر اینکه بهره برداری از دلار با گروه بریکس پلاس کاهش می یابد، گفت: دعوت رئیس جمهور کشورمان برای حضور در این اجلاس محاسبه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سالار آبنوش فرمانده دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز ، به تحلیل دعوت شی جین پینگ رئیس جمهور چین از هدی الاسلام سید ابراهیم رئیس جمهور کشورمان برای حضور و سخنرانی می پردازد. اجلاس سران بریکس به عنوان اقتصادهای نوظهور جهان وی گفت: متأسفانه امروز عده ای تلاش می کنند حقیقت را وارونه جلوه دهند و این مسئله «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» است.

وی افزود: با تنظیم سیاست خارجی جمهوری اسلامی و الحاق آن به قانون اساسی درباره «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، برخی معتقدند ایران تا زمانی که چنین نشود، ارتباطی با غرب و شرق نخواهد داشت. “”

فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» «نه» پیوندی با دولت های دنیا نیست، گفت: «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» یعنی جمهوری اسلامی بود. قدرت سوم و اگر قبلا دو دروازه وجود داشت، اکنون سه دروازه وجود دارد.

سردار آبنوش یادآور شد: جمهوری اسلامی سیاست خارجی را بر اساس ارزش‌های اسلامی تعیین خواهد کرد و ما در این مسیر حرکت خواهیم کرد و با همه دنیا ارتباط خواهیم داشت، مگر با رژیم زوریتی که کودکان را غاصب و می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی منکر ارتباط با غرب و شرق نیست، اما پیام جمهوری اسلامی این است که دروازه غرب و شرق دیگر در دو کلمه خلاصه نمی شود و جمهوری اسلامی. به عنوان سومین دروازه بزرگ شرق و غرب.» اضافه شد.

فرمانده معظم کل قوا با اشاره به دستاوردهای اجلاس بریکس و تغییر موازنه قوا از غرب به شرق و دستاوردهای آن، تاکید کردند: چیزی از غرب باقی نخواهد ماند.

گروه رهبران بریکس پلاس با دقت زیادی تشکیل شده است

سردار آبنوش گفت: اجلاس بریکس پلاس بسیار مدبرانه و منطقی است و دعوت دولت چین از رئیس جمهور کشورمان برای حضور در این اجلاس نشان دهنده تغییر اساسی در رویکرد اقتصادهای نوظهور شرق برای رهایی از غرب است. “

وی تصریح کرد: دولت های روسیه، برزیل، چین، هند و آفریقای جنوبی در تلاش هستند تا یک واحد طول جدید در حوزه معادلات جهانی از جمله تجارت با انسجام غیر قابل نفوذ ارائه کنند.

او گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، فصل تجارت جهانی دلار که قبلا بیش از 80 درصد بود، اما اکنون زیر 60 است، افت شدیدی خواهد داشت. به درصد رسیده و کاهش قیمت دلار محسوس است.

سردار آبنوش افزود: دعوت چین از رئیس جمهور ایران اسلامی برای حضور و سخنرانی در اجلاس بریکس پلاس بسیار حساب شده بود و اعضای بریکس پلاس نگاهی تأثیرگذار به جمهوری اسلامی (نه تنها در مسائل اقتصادی، بلکه در مورد مسائل اجتماعی) داشتند. ، سیاسی، فرهنگی، نظامی و …) دارند.

وی گفت: سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی احترام به دولت‌ها و پایان دادن به خشونت و تقویت همکاری‌های دیپلماتیک است و اجلاس بریکس پلاس در درازمدت بهره‌برداری از دلار را در سطح جهان از بین می‌برد و قطعاً این امکان وجود دارد.

روسیه، برزیل، چین، هند و آفریقای جنوبی که اعضای بریکس پلاس هستند، تقریباً بخش بزرگی از جمعیت جهان را در اختیار دارند و بخش بزرگی از اقتصاد جهان در چرخه این کشورها قرار دارد، بنابراین اگر اعضا یک اشتراک مشترک داشته باشند. ارز.” او گفت. با تعیین برجام و در تجارت جهانی شامل ایران، در آینده روابط اقتصادی ایجاد شده توسط غرب و ایالات متحده قطع خواهد شد.

سردار آبنوش همچنین توضیح داد: در این شرایط دست ایران و اعضای بریکس پلاس بازتر می شود و غرب موقعیت خود را از دست می دهد، بنابراین چشم انداز بسیار خوبی در انتظار اعضای بریکس پلاس است و تاثیرات آن بر معادلات جهانی خواهد بود. تاثیر مثبت داشته باشد.»

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید