بهره برداری از 101 طرح در هفته جهاد کشاورزی در استان کرمان / اشتغال بیش از هزار نفر از طریق طرح های کشاورزی و دامپروری


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855930

محمد حیراندیش با اشاره به اینکه 101 طرح کشاورزی و دامپروری در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده و می شود، گفت: این طرح ها برای یک هزار و 130 نفر اشتغال زایی و دو میلیارد و 385 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; محمد حیراندیش ظهر امروز در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی زیرمجموعه های متعددی دارد، گفت:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه کشاورزی و باغات دو حوزه فعالیت در حوزه تولیدات گیاهی است، گفت: در حوزه کشاورزی به امنیت غذایی که شامل تولید گندم می شود توجه داریم.

وی گفت: تاکنون 130 هزار تن گندم در استان کرمان برداشت شده است و تعداد باغات آن بالغ بر 399 هزار هکتار است و در حوزه دامداری نمی توانیم تولید کامل شیر، گوشت سفید و قرمز داشته باشیم اما 70 درصد تولید داریم. گوشت سفید در حومه شهر

حیراندیش گفت: تولید گوشت قرمز در استان با وجود مشکلاتی که در حوزه دامپروری وجود دارد، اما تا حدودی نهاده ها تامین شده و در حال حاضر شرایط مساعد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه 101 طرح کشاورزی و دامپروری در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده و می شود، گفت: با اجرای این طرح ها برای یک هزار و 130 شغل ایجاد شده و دو هزار و 385 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.



وی افزود: پروژه های مورد بهره برداری 72 پروژه آب و خاک با وام 707 میلیارد ریالی است که شامل 46 پروژه آبرسانی جدید، دو استخر ذخیره آب با وام 600 میلیون ریالی، 14 پروژه کانال برای حمل و نقل است. از 11 کیلومتر آب با 38 میلیارد ریال وام، احیای دو رشته قنات با توزیع هزینه 15 میلیارد ریال و بند زمینی بردسیر با وام 95 میلیارد ریالی است.

حیراندیش گفت: 14 طرح دامپروری با اعتباری بالغ بر 236 میلیارد ریال و 58 شغل در استان داشتیم که پرورش گاو شیری، گوسفند، مرغ گوشتی، ماهی و شترمرغ را شامل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: 9 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمینه کارخانه 200 تنی خوراک آب، بسته بندی گیاهان دارویی، فرآوری پسته و همچنین 6 طرح گلخانه سبزی و صیفی و 2 طرح. گلخانه های هیدروپونیک مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: در سال 1400 بالغ بر 430 میلیارد تن فولاد برای طرح های کشاورزی تخصیص یافت که از این میزان حدود 700 میلیارد تن به بانک وارد شد.

حیراندیش با اشاره به اینکه بیش از 550 مرغدار و پرورش دهنده برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند و تاکنون 67 میلیارد تومان به کشاورزان و مرغداران پرداخت شده است، گفت: کمک از سوی پرورش دهندگان.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: 318 مجتمع در استان در شیلات فعال هستند و در سال 1400 2850 تن آب به بهره برداری رسید.

این مسئول بیان کرد: بیش از 97 هزار هکتار از اراضی استان کرمان مجهز به سیستم های نوین آبیاری است که 3 هزار هکتار آن در حال ساخت و 4 هزار هکتار در سال گذشته به بهره برداری رسیده است که بهره وری را افزایش می دهد.

وی با اشاره به وجود پنج هزار رشته قنات در استان گفت: سال گذشته یک لایه دویست و 50 رشته قنات در یک هزار و 400 و 50 کیلومتر خطوط لوله آب بازسازی و ساییده شد.

حیراندیش با اشاره به اینکه در زمان هدفمندی یارانه ها جلساتی با کشاورزان و مرغداران برگزار شد تا مشکلی در روند دام ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: 250 تن مرغ خریداری و در سردخانه ها نگهداری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید