به جای راه اندازی کمپ، برای ارشاد تلاش کنیم/ شهرداری ها دیگر نمی توانند اتوبوس بخرند


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836849

رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری ها دیگر نمی توانند اتوبوس بخرند و فقط می توانند تعمیر و نگهداری کنند و در نتیجه دولت باید در این زمینه ورود کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره موفقیت شهرداری تهران در راه اندازی ایستگاه حمل و نقل گفت: معتقدم اسامی تعیین کننده نیست. مهم این است که ما این ماموریت را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اینکه فکر کنیم اسم کمپ را روی مشکلی گذاشته ایم و فکر کنیم مشکل حل می شود یا اگر کمپ نباشد، مشکلات پابرجاست درست نیست.

تشکری هاشمی با بیان اینکه این نوع اردوها مربوط به موضوعاتی است که توسط چند نهاد مختلف شکل می گیرد که در یک چارچوب و سازمان نیستند تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، گفت: در بحث حمل و نقل قطعاً نیازمند همکاری هستیم. و کمک دولت و پلیس، اما این بدان معنا نیست که این موارد فقط از طریق اردوگاه اتفاق می افتد.

رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: اگر به جای تکلیف اهداف را دنبال کنیم و بگوییم چه راهبردها و اهدافی را در بلندمدت و کوتاه مدت دنبال می کنیم، مسیر روشن می شود. تنوع عناوین اردو اگر خوب از آب در بیاید برای ما مفید خواهد بود، اما اینکه نمی دانیم هر کمپ دقیقا باید چه کاری انجام دهد و کدام قسمت از مشکلات را حل می کند، فکر می کنم اشکالاتی دارد.

تشکری هاشمی در پاسخ به اینکه چقدر از اجرای اولویت های اعلام شده توسط شهرداری تهران در ایستگاه حمل و نقل اطلاع دارید، گفت: در بحث حمل و نقل در برخی نقاط فقط دولت می تواند کمک کند و بدون کمک دولت عملا می توان حل کرد. مشکل . . برای خرید اتوبوس و ناوگان باید از دولت کمک بگیریم و همه چیز مشخص است و می دانیم بدون پایگاه چه کنیم.

وی ادامه داد: دولت باید 15 درصد از 630 واگن را پیش پرداخت کند و سازنده باید تولید را آغاز کند. این واضح است و پیچیده نیست. موضوع بعدی خرید اتوبوس است و به دلیل عدم تحقق وعده ها در دولت های گذشته، دیگر نمی توانیم به وعده ها تکیه کنیم.

رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: شهرداری ها دیگر اجازه خرید اتوبوس ندارند. در تهران با توجه به هزینه خرید اتوبوس که 5 میلیارد است و 7 هزار اتوبوس کمتر یعنی 35 هزار میلیارد تن برای خرید این تعداد اتوبوس داریم، بودجه ای نیاز است که با توجه به بودجه شهرداری نمی توان آن را تامین کرد.

وی افزود: شهرداری ها دیگر نمی توانند این خریدها را انجام دهند و فقط می توانند تعمیر و نگهداری کنند، بنابراین دولت باید وارد شود. دولت قول داده است که از پالایشگاه نفت به تهران اتوبوس بدهد و ما هم نظاره گر هستیم و امیدواریم موفق شود.

تشکری هاشمی گفت: در حوزه حمل و نقل دو مشکل اساسی داریم که اگر با پایگاه یا بدون پایگاه حل شود مشکل تهران حل می شود. مجلس در مورد واردات مصوبه داشت و با توجه به فراز و نشیب ها و نامشخص بودن خروجی، بیشتر این مصوبه نیاز به تمرکز بر تامین تاکسی دارد و تحول خوبی در حوزه حمل و نقل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید